Více než čtvrtina Čechů starších 15 let si myslí, že „nelegální migraci obyvatel muslimských zemí do Evropy ve skutečnosti organizuje EU.“ Takřka každý pátý respondent starší 55 let se domnívá, že demonstrace proti vládám v České republice, na Slovensku a v Maďarsku platí George Soros. Vyplývá to z exkluzivního výzkumu agentury Nielsen Admosphere pro Nadační…

Těší nás, že i na Youtube fungují lidé, kteří se snaží odhalovat a vysvětlovat dezinformace. Jedním z nich je například Patrik Kořenář. Ten na Youtube vytvořil dvě série videí. První, Fakta vítězí, se zabývá konspiračními teorie. Unikátní je to, že autor videí se nesnaží šířící se teorie zesměšnit, ale racionálně vysvětlit. Dozvědět se můžete, jak je…

Mluvčí českého prezidenta, Jiří Ovčáček, sdílel 23. března 2019 „vtipy“ Andreje Mišanka, jinak slovenského autora nechutných antisemitských, národoveckých, protičeských a prokremelských „vtipů“. Mišanek publikuje například na dezinformačních webech Hlavné správy či Na palete (odtud ostatně pochází i Ovčáčkem sdílený obrázek) nebo ve Slovenských národných novinách, které vydává Matica Slovenská.

Ruský server Sputnik přinesl 15. března 2019 veskrze neutrální text pod názvem „Rusofilní kecy. Akce svazu ČSBS k výročí okupace roku 1938 naštvala senátora Fischera“. Pod článkem se objevily shluky slov entit označených povětšinou českými jmény. Pokochejte se argumentační hloubkou, trefnými argumenty i vytříbeným jazykem těchto sympatizantů Ruska a ČSBS.

Společnost Microsoft předminulou středu oznámila, že odhalila útoky na evropské think-tanky a neziskové organizace, které měly blízko k vládním představitelům Belgie, Francie, Německa, Polska, Rumunska a Srbska. Útočníci se pokoušeli získat přístup k celkově 104 účtům patřícím zaměstnancům těchto organizací. Mezi oběťmi byla identifikována i Německá společnost pro zahraniční politiku, Německý Marshallův fond nebo instituty Aspen…

Kolektiv webu Manipulátoři.cz se v rámci rozvoje projektu rozhodl založit spolek, který se stane vydavatelem webu. Soud návrhu na zápis spolku vyhověl. Vydavatel našeho webu je tedy od teď spolek Manipulátoři.cz z.s., sídlem Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsaný pod spisovou značkou L 71419 u Městského soudu v Praze, IČ: 07815964. Spolek také požádal…

Server medium k tomu tématu píše: Téměř 300 stránek na FB bylo zablokováno, protože koordinovaně šířily dezinformace. Stránky se maskovaly jako zájmové od jídla, přes cestování, až po podporu autoritářských režimů a šířily obsah ruské mediální agentury „Rossiya Segodnya“ a hlavně serveru SputnikNews. Tyto stránky měly systematicky a skrytě zvyšovat dosah zpráv této agentury do…