Snad nic víc nedokresluje vztah voličů SPD k jejich předsedovi Tomiovi Okamurovi. Náš web pravidelně přináší fakta ohledně SPD. Například, že jeden z poslanců Jiří Kohoutek se živil jako poskytovatel rychlých půjček což je vlastně lichva, ačkoliv prý SPD proti lichvě bojuje. Co, že ve vedení pražské SPD je člověk, který v minulosti oslavoval Islám, ačkoliv SPD…

Ruský státní web Sputnik vydal předevčírem článek, ve kterém tvrdí, že „jaderný vědec usvědčil tvůrce seriálu Černobyl ze zkreslení faktů.“ Sputnik však nepřináší žádný důkaz manipulace. Hovoří sice o tom, že „ruští specialisté zinstitutu Kurčatova (přední ruská instituce pro studium jaderných technologií) upozornili na velké množství historických nepřesností a otevřených nesmyslů“, žádné argumenty však nepřináší…

Včera se Michal Šmarda vzdal nominace na ministra kultury, čímž možná byla ukončena vládní krize. Také je možné, že bude mít další dějství. Těžko nyní odhadovat a ani nám to nepřísluší. V diskusích se však objevovalo několik narativů týkající se pravomocí prezidenta. Jednalo se zavádějící nebo nepravdivá tvrzení. Zveřejňuje odpovědi na některé z nich, třeba…

Mladá Fronta Dnes 15. srpna uveřejnila článek, ve kterém se píše, že plavba Greta Thunbergové není úplně tak zelená. Co, že to nikde Greta Thunbergová netvrdí. Ve všech článcích je uvedeno, že „Thunbergová chce plavbou snížit svou uhlíkovou stopu.“ Nikoliv ji úplně vynulovat. Na novináře z Mladé fronty si však nepřijde. Prostě není dostatečně zelená, protože…

Festival Prague Pride vyvolává rok, co rok emoce. Ne jinak tomu bylo letos, kde bylo například na sociálních sítích znát rozdělení společnosti v otázce LGBT problematiky. Letos jsme zatím nezaznamenali žádný vyloženě dezinformační článek, který by byl masivně sdílen. Jiná situace ovšem byla na sociálních sítích.

V návaznosti na kauzu Skripal provedla nedávno Velká Británie dva rázné kroky vůči ruské státní televizi RT. Britský úřad pro kontrolu médií uložil ruské státní televizi Russia Today pokutu 200 000 liber za nedodržení nestrannosti. V prosinci 2018 britský úřad pro média Ofcom došel k závěru, že stanice RT porušila pravidla nestrannosti v několika pořadech vysílaných po…

Účastníkovi dubnové akce hnutí SPD Radku Mansfeldovi uložil soud za hajlování půlroční podmínku a peněžitý trest 30.000 korun. Vyhověl tak návrhu státní zástupkyně. Rozhodnutí není pravomocné, muž se proti rozsudku okamžitě odvolal. Tvrdí totiž, že zdviženou pravicí nevyjadřoval své sympatie k neonacismu, pouze uklidňoval situaci mezi odpůrci a příznivci SPD.

Deník Mladá fronta DNES připomíná blížící se třicáté výročí listopadu 1989 sérií rozhovorů s pamětníky a aktéry tehdejších událostí, mimo jiné vyzpovídal tehdejšího předsedu městské vysokoškolské rady SSM Jiřího Jaskmanického a studenta DAMU Pavla Chalupu. Na text reagovaly prohlášením různé veřejně činné osobnosti, také bývalí disidenti a významní účastníci revolučního dění.

Web Echo24.cz vydal 3. srpna článek s názvem: Pomsta za „toxickou maskulinitu“? Firma vlastnící Gillette je ve ztrátě 121 mld. Korun. V něm si zahrává s myšlenkou, že společnost Procter & Gamble je ve ztrátě kvůli kampani značky Gillette, která se v lednu vymezila proti domácímu násilí, sexuálnímu obtěžování a dalším aspektům „toxického mužství“. Koncern kromě…