Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: KomunikaceLidé

Markéta Dobiášová a údajná cenzura médií

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Investigativní novinářka a bývalá reportérka České televize Markéta Dobiášová v „1. československé konferenci covid-19“ hovořila na téma „role médií v kritických situacích“. Vymezila se proti mainstreamovým médiím v době epidemie i vůči svým kolegům. „Cenzurovali mě, umlčovali; chci se ještě podívat dětem do očí,“ uvedla. Nějaké konkrétní příklady cenzury však nepřinesla.

Samotná konference se konala 27. ledna a objevily na ni známé osobnosti vystupující proti protiepidemickým opatření a proti očkování jako Soňa Peková, Jitka Chalánková, Hana Zelená, Andrea Málková nebo Ján Lakota. Konferenci pořádal spolek Pro Liberte Tomáše Nielsena a Jany Zwyrtek Hamplové. Vše pod patronací Nadačního fondu Svědomí národa, který video s Markétou Dobiášovou i publikoval.

Video s Markétou Dobiášovou se nám velmi špatně hodnotí, protože neřekla v podstatě žádný konkrétní příklad kdy, kým a v jaké věci byla cenzurována. V celém projevu řekla vlastně jen dva konkrétní příklady. První příběh z počátku pandemie, kdy se setkala v nemocnici se starší babičkou, která byla hospitalizovaná jen protože měla pozitivní PCR test na COVID-19. Jak sama tvrdí, jednalo se o samotný počátek pandemie kdy virus ještě nikdo neznal a nedokázal říci jak nebezpečný je a nebyly také stanoveny léčebné postupy. Momentálně se samozřejmě bezpříznakoví pacienti nehospitalizují, pokud nemají jiné zdravotní problémy.

Druhým konkrétním příkladem byla protizákonná opatření. Podle Dobiášové o nich média neinformovala. To však není pravdou. Například na Google pokud chcete vyhledat „protizákonná opatření ČT24“, z prvních pěti Google najde čtyři o tom, jak soudy protizákonná opatření rušily (1, 2, 3, 4).

Markéta Dobiášová působila v České televizi, následně na CNN Prima News a psala také pro Reflex. Závěrem oznámila, že prostředí mainstreamových médií změnilo natolik svou tvář, že z něj odchází, podle poznámky na závěr pravděpodobně do ECHO 24.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Jan Cemper

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.

Recent Posts

Opět se šíří vylhaný citát Jiřího Stracha

Na Facebooku se opět začíná šířit vymyšlený citát z loňska. „Je neuvěřitelné, jak se Američanům ve…

41 minutami ago

Přepisování historie? Falzifikát a pravda

Na sociálních sítích se šíří údajný citát mluvčí Bílého domu, že „USA a Ukrajina bojovaly…

21 hodin ago

Česko patří mezi země nejvíce napadané ruskými hybridními aktivitami

Podle prohlášení NATO Česká republika patří mezi 7 zemí, kde jdou nejlépe zpozorovat ruské hybridní…

2 dny ago

Ukrajinská „vlajka“ na Národním muzeu stále je

Je neuvěřitelné, ale prokremelským aktivistům leží stále v žaludku, že na Národním muzeu je vyvěšen ukrajinský…

2 dny ago

Současné Rusko se chová podobně jako nacistické Německo

Písemné dohody jsou jen cár papíru. Tak by šel zhodnotit postoj nacistického Německa před druhou…

3 dny ago

Statistiky dokazují, že očkování úmrtnost nezvýšilo

Na sociálních sítích se stále dočteme o údajných „turborakovinách“ nebo o epidemii náhlých úmrtí mezi…

3 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google