Mají dohromady více křesel, než minule. Přesto je jejích 15,6 procenta spíše zklamáním. Především pro Piráty, kteří mají jen 4 poslanecká křesla. Podle šéfa Pirátské strany Ivana Bartoše se na výsledku podepsala mimo jiné silná dezinformační kampaň.
„Poslanecký klub Pirátů skutečně citelně oslabil. Myslím si, že se kroužkování v rámci kandidátky dotkla i silná dezinformační kampaň. Váhající voliči byli pravděpodobně ovlivněni tím, co jelo v dezinformačních médiích i z úst pana premiéra. Když se podívám na celkový výsledek koalice, kdy jsme měli i třicet procent v předvolebních průzkumech a takovou dezinformační kampaň snad s výjimkou posledních prezidentských voleb Česká republika nezažila,“ řekl Ivan Bartoš.
Piráti se skutečně stali terčem více dezinformací než jiné strany. Před volbami se objevil například hoax, že vydělávají na chudobě, jindy do ČR měli chtít stěhovat migranty, nebo danit nákup bytů. Řetězovými e-maily byl také hojně rozesílán hoax o tom, že chtějí odebrat seniorům řidičské průkazy.
Lidé si často myslí, že jsou vůči dezinformacím imunní, většinou to tak ale není. Matoucí informace totiž fungují stejně jako reklama. „Vidíte ji, zaznamenáte a zůstane vám v hlavě. I když jí neuvěříte, je vám nepříjemná, nesouhlasíte s ní, stejně vás nějak ovlivní,“ řekl Walter Pavliš, obchodní ředitel brněnské firmy Cogniware, jejíž umělá inteligence umí fake news odhalit. Právě to mohlo zapůsobit u nerozhodnutých voličů. Dezinformační kampaň však premiéru Babišovi k vítězství nepomohla. Koalice SPOLU a PirSTAN budou mít ve sněmovně pohodlnou většinu.