Psal se 9. leden, když společnost Twitter oznámila, že trvale zablokovala účet amerického prezidenta Donalda Trumpa kvůli “nebezpečí dalšího podněcování k násilnostem”. Twitter to tehdy udělal především kvůli příspěvkům, v nichž prezident odmítal odsoudit násilné středeční vniknutí svých podporovatelů do budovy amerického Kongresu a trval na svých nepodložených tvrzeních o podvodech v nedávných prezidentských volbách. K podobnému kroku následně sáhl i Facebook.
Analýza The New York Times nyní ukazuje, co pro Trumpovu komunikaci znamenala blokace na sociálních sítích. Především se výrazně snížil dosah jeho poselství. Před zablokováním profilů na Twitteru a Facebooku 10 jeho nejvirálnejších dezinformací nasbíralo přes 22 milionů interakcí. Po zablokování už jen 1,3 milionu interakcí.
Zároveň se změnila struktura toho, jak se šíří poselství bývalého amerického prezidenta. Dříve byly centrem jeho profily, dnes je to velmi rozdrobená směs různých alternativních médií a skupin podporovatelů.