Náš web Manipulátoři.cz se v posledních dnech stal terčem několika kritik. Ty jsou však založeny, jak jinak, na nepravdivých informacích. Redaktor Parlamentní listů nás v článku kritizuje, že nás financuje Nadace Via. Prý to máme ve výroční zprávě. V té je ovšem jasně napsáno, že se jedná o dary od drobných dárců přes platformu Darujme.cz. Zřizovatelem platformy je Nadace Via. Nadace nám tedy přeposílá jen peníze od drobných dárců.

V jiné „analýze“ na Parlamentních listech Tomáš Guttmann šíří nepravdu, že prý náš web vydal nějaký seznam dezinformačních webů. Přitom se mělo jednat o seznam na Wikipedii, se kterou náš web nemá nic společného. V článku na Wikipedii je jasně uvedeno, že jde o seznam uveřejněný Hospodářskými novinami na základě seznamu Neovlivní.cz.

Petr Hampl by nás dokonce zestátnil. Sociolog Petr Hampl se přitom před lety ucházel o předsednictví u Svobodných. „Můžeme tedy konstatovat, že činnost serverů typu demagog.cz či manipulatori.cz ohrožuje demokratické zřízení a lidská práva. Je na místě, aby jejich činnost byla podrobena důsledné státní kontrole, případně zcela zestátněna. O tom, jak se bude zacházet s informacemi, o tom nechť rozhodují občané ve volbách. A nikoliv úředníci v centrále Aspenu, Nadace otevřeného společnosti či manažeři velkých bankovních domů,“  píše Hampl. Co máme ovšem společného s centrálou v Aspenu, Nadací otevřené společnosti nebo s bankovními domy ovšem nenapsal. Odpovíme za něj: nic.

Do e-mailové schránky náš web také obdržel předžalobní výzvu, ve které se spolek Resetheus z.s., zastoupený Lenkou Tarabovou, a David Šubík domáhají odstranění článku „Portál Resetheus a údajná neexistence důkazu o existenci COVID-19.“ Rovněž se dožadují omluvy.

V předžalobní výzvě, kterou nám zaslala advokátní kancelář Nielsen Legal, se dozvíme, že jejich klientům vadí označení „dezinformátoři“ a „manipulátoři“. V předmětném článku se však žádné označení neobjevuje ani nikdy neobjevilo. Rovněž jim vadí věta autora: „Jejich práci jsem kritizoval již několikrát, ale vždy mi v tom bylo tak či onak zabráněno.“

Toto je jednoznačná pravda. Spolek Resetheus například publikoval článek „Podvod byl potvrzen: PCR nedetekuje SARS-CoV-2“, který následně odstranil. Připomeňme, že Lenka Tarabová byla organizátorkou akce, na které se lidé přepnuli Davidovu hvězdu s nápisem „neočkovaní“. Autorem článku o údajné neexistenci důkazů o existenci viru SARS-CoV-2 je David Šubík, sociolog, který je známý popírač existence viru HIV.

Existence viru SARS-Cov-2 byla mnohokrát dokázána, virus byl mnohokrát izolován. Přikládáme odkazy na některé z izolátů viru SARS-CoV-2 společně s vícero současnými metodami (12345). Ostatně bez izolace viru by nemohla vzniknout například vakcína. Náš web se rozhodně nenechá zastrašit. Dezinformace budeme nazývat dezinformacemi a výhrůžky soudem na tom nic nezmění.


administrator

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem. e-mail: cemper@manipulatori.cz, jan.cemper@gmail.com