Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Komentář

Jakou hodnotu má lidský život?

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

V roce 2011 úřady ve Spojených státech vypočítaly cenu jednoho lidského života. Podle jejich výpočtů může mít v USA hodnotu až devět milionů dolarů. Naštěstí však žijeme v Evropě, kde po zkušenostech s holocaustem a totalitou je odmítáno hodnotu lidského života jakkoliv vypočítávat. Hodnota života a zdraví je nezměřitelná a je tomu jedině dobře.

Zvláště důležité je to v dnešní situaci. Někdo tvrdí, že případný lockdown by zničil ekonomiku. Lockdown a současná protikoronavirová opatření mají jinou, důležitější roli, a to právě chránit naše životy. Je to jednoduché. Už teď je jasné, že většina české společnosti se koronavirem promoří. Možná už v letošní virové sezoně. Účelem opatření je ono promoření „roztáhnout“ do co nejširšího časového úseku. Tím dáváme čas zdravotníkům, aby situaci zvládli. Statistiky ukazují, že smrtnost lidí nakažených koronavirem SARS-CoV-2 je někde okolo 0,8 %. Naštěstí se však bavíme o lidech, o kterých se ví, že jsou nakažení. V reálu se kolem nás takových lidí pohybuje možná dvojnásobně, možná třínásobně více. Skutečná smrtnost je tedy mezi 0,2-0,4 %. Chřipka mimochodem má smrtnost 0,05-0,1%. Co to tedy znamená? Že pokud se do konce jara nakazí řekněme 6 milionů lidí, zemře na koronavirus 12-24 tisíc lidí. Ale za předpokladu, že zdravotnictví nápor pacientů zvládne. Pokud ho nezvládne, smrtnost se zvýší. Zvýší se i počet lidí, kteří budou umírat na jiné zdravotní problémy. Suma sumárum, lockdown je v krajní možnosti potřeba. Nikdo nechce situaci jako byla v Itálii. A úmyslně říkám na koronavirus a ne s koronavirem. Koronavirus prokazatelně zapříčiňuje většinu úmrtí nakažených a zkracuje život.

Obávám se, že nám chybí osobnost typu Winstona Churchilla. Osobnost ochotná předstoupit před davy a sdělit nepříjemnou pravdu, že pro příští měsíce nás čekají jen krev, pot a slzy. A že nezbývá, než tímto temným obdobím projít a snažit se o co nejmenší ztráty.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Jan Cemper

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.

Recent Posts

Rajchl dává za příklad Rumunsko, to se však euro chystá přijmout

Předseda PRO Jindřich Rajchl se netají, že je odpůrcem toho, aby Česká republika přijala měnu…

11 hodin ago

Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací, varují zpravodajci a experti

„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…

1 dnem ago

Kam se vydalo Slovensko? Kandidát na ředitele slovenské televize se ptal, zda existují důkazy, zda je země kulatá

Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…

2 dny ago

J. K. Rowlingová nekoupila žádný byt v Moskvě

I v českém prostředí se šíří zpráva, že známá spisovatelka J. K. Rowlingová koupila byt v Moskvě.…

2 dny ago

„Osvobodili nás Rusové, obsadili Ukrajinci.“ Demagogie se stále šíří internetem

Příznivci Kremlu je stále šířena dezinterpretace historických událostí. Asi nejhloupějším lze nazvat argument, že v roce…

3 dny ago

Dohoda neobsahuje žádné vyslání vojáků ani vyhlášení stavu ohrožení

Česko domlouvá s Ukrajinou podobu bilaterální dohody o bezpečnostní spolupráci. Podobnou smlouvu už má, nebo…

4 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google