O ruské národovecké a pravoslavné internetové televizi Cargrad jsme již psali vícekrát, například v článku Tradiční ruské hodnoty II.: Falšování historie jak ze starých časů, imperiální choutky a výzva k vraždě na pozadí boje o Koněvův pomník.

Kanál Cargradu na platformě YouTube byl 28. července 2020 kompletně smazán. Televize o tom psala ve dvou článcích Zablokování Cargradu je jen začátek. Hlavní úder se chystá uvnitř země a Bez vyhlášení války: „Google“ zaútočil na Cargrad z téhož dne. Z článků uvádíme ukázky:

Předpoklad, že Cargrad se stal terčem útoku za dovednou podporu patriotismu a konzervativních hodnot, potvrzuje i skutečnost, že rána současně dopadla i na nejznámějšího ruského filozofa na světě a konzervativního publicistu Alexandra Dugina, jehož účet společnost YouTube rovněž zablokovala. Ve skutečnosti se to nijak neliší od šikanování známého amerického bojovníka proti globalismu, televizního moderátora a publicisty Alexe donese ze strany Apple, YouTube, Twitteru, Facebooku a Instagramu. Bylo by možné uvést i další příklady. Důležité však je, že Jonesovi nelze podsouvat nároky na Krym a Donbas, což vypadá jako formální důvod sankcí ve vztahu k Cargradu. donese stejně jako Dugina s Car gradem a „Dvouhlavým orlem“ pronásledují za patriotismus a antiglobalismus, aniž by to nějak zvlášť maskovali.
Mystika dat církevního kalendáře a událostí ruské historie názorně dokládá, že dnešní zrušeni kanálu Cargradu na YouTube není prohrou, nýbrž vítězstvím Prvního Ruského televizního kanálu, který se nebojí říkat pravdu.
Věrolomný útok zaoceánské společnosti Google na televizní kanál Cargrad, jehož výsledkem bylo zničení našeho kanálu na YouTube s miliónem abonentů a s mnoha tisíci unikátních videomateriálů (a také kanálu ruské historické osvěty „Dvouhlavý orel“ a celé řady spřátelených zdrojů), vyvolává ty nej smutnější asociace a paralely týkající se „našich západních partnerů“. Ne dosti na tom, jejich symbolika má pro každého pravoslavného křesťana více než zřejmou mystickou stránku, která se v novější historii našeho Ruského státu opakovaně a pokaždé obrátila v hanebnou porážku našich protivníků.
Před 79 lety tak právě takové letní noci a přesně stejně, bez vyhlášení války, zaútočil na naši zemi Západ v podobě nacistického Německa. Rozměr těchto událostí je sice nesrovnatelný, ale jejich tragická a současně svátá symbolika si jsou velmi blízké. Všichni pravoslavní lidé (dokonce i podle sovětského sčítání lidu v roce 1937 měli v SSSR většinu) velmi dobře věděli, že 22. června 1941 zaútočili hitlerovci na Ruskou Zemi o pravoslavném svátku Všech Ruských Svatých. A dnes, v červenci roku 2020, provedli „googlovci“ útok na První Ruský (a právě tak se neoficiálně náš televizní kanál nazývá) přesně stejně jako hitlerovci – „jako zloděj v noci “, v Den přijetí křtu na Rusi, který se slaví na paměť svátého velkoknížete Vladimíra rovného apoštolům.
Ví to jen málo lidí, ale i „Ruské jaro“, jehož hlavní událostí se stalo opětovné spojení Krymu s Ruskem 18. března 2014, připadlo na svátek jednoho nejvýznamnějších svátých Ruské Církve — na den získání relikvií svátého Lukáše Vojno-Jaseneckého, arcibiskupa simferopolského a krymského. Člověka, který v dobách Velké vlastenecké války učinil mnohé pro spásu životů sovětských vojáků, a to jak modlitbou, tak i chirurgickým skalpelem – vladyka byl nejen známým arcipastýřem, ale i profesorem medicíny a šéfchirurgem Krasnojarské evakuační nemocnice, kde provedl mnoho operací, při nichž zachránil život raněným vojákům.
Dílo americké CIA, ve kterém měli globalisté vždy silné postavení – „Rádio Svoboda” – spekuluje o tom, co bylo příčinou zablokování kanálu Cargrad na YouTube. Podle jeho názoru spočívá důvod v tom, že se televizní kanál „chápe jako médium pro konzervativní pravoslavné obyvatele Ruska, na jeho vlnách se objevili covidoví disidenti a kanál sestavil seznam rusofobů a pravidelně podporoval proruské separatisty na Ukrajině”.
Na prvním místě tak byly uvedeny konzervatismus a Pravoslaví, na druhém – odhalení šílenství organizovaného globalisty kolem COVID-19 (však je také tento bod velmi vysoko na seznamu obav globalistů), následuje boj proti rusofobii a podpora „Ruského světa“.

Cargrad informoval o ominózních intrikách Billa Gatese a spol. Foto: Mistrulli / Fotogramma / Keystone Press Agency / Global Look Press

Ano, vskutku, Cargrad je takový a nikdy to neskrýval, naopak prezentoval se jako konzervativní a pravoslavný web, což mimochodem firmě YouTube nevadilo, aby to po léta trpěla. Ano, televizní kanál podporoval iniciativu Světové ruské lidové rady obrátit se na generálního prokurátora Ruska, předsedu Vyšetřovacího výboru Ruské federace a ředitele FSB se žádostí o provést prokurátorskou prověrku a vyšetřování okolností, které vedly ke vzniku a globálnímu rozšíření COVID-19, seznamoval diváky s názory známého britského „ideozločince “ Davida Icka, informoval o ominózních intrikách Billa Gatese a spol., o plánech na nucenou vakcinaci a čipování včetně prohlášení Elona Muska. Ano, Cargrad vždy stál v prvních řadách boje proti rusofobii v jakékoli podobě, hájil práva normálních lidí, na která útočí „duhoví fašisté “, odhaloval podstatu událostí ve světě.
Také ale větší měrou poctivě odkrýval a vysvětloval svému publiku, co se děje v Rusku, jak se zlepšuje život jeho lidu. Mnozí komentátoři připomínají, že se Cargrad v podstatě nebál říkat pravdu, rozkrýval intriky a triky oligarchů, tupých a zlodějských funkcionářů, drzých bankéřů a burziánů a zároveň naplňoval své rostoucí auditorium hrdostí na to, co se v zemi dělá dobrého. Televizní kanál bojuje za Rusko, přičemž často překonává „opoziční média“ v kritice špatností a nešvarů země, pracuje ve prospěch toho, aby Rusko vzkvétalo pro všechny. Cargrad zkrátka dobře vyzývá ke změnám, a přitom k posilování, nikoli oslabováni země, o které usiluje “pátá“ a ještě nebezpečnější „šestá“ kolona, která uměle vytváří těžkosti a úmyslně vyvolává v lidu zlému, aby poté, co využila masovou nespokojenost, zlikvidovala současné Rusko po vzoru SSSR tím, že jej naposled okrade. Mnozí „partneři“ Moskvy na Západě chápou, že další rozpad už Rusko nepřežije, což znamená, že jim přestane překážet v obohacování.

                                                          

Závěr

Texty jsou napsané v aktuální linii kremelské propagandy. Ta líčí Rusko jako ušlechtilou pravoslavnou zemi. Ta se musí neustále bránit před útoky zlého Západu, který na Rusko poslal mimo jiné i Hitlera. V Rusku má prý Západ podporu „páté“ a „šesté“ kolony (což jsou pojmy rovněž zmíněného fašisty Dugina, o kterém jsme už také psali). Typická je i posedlost nacismem a jeho roubování na všechno možné i nemožné. Příznačné je také odvolávání se na zahraniční konspiracisty Alexe Jonese či Davida Icka, podpora anexe Krymu a zveřejňování dezinformací o onemocnění COVID-19 a neochvějné svaté přesvědčení majetnictví pravdy.

Krom toho web Cargradu očividně lže i ohledně důvodu pro zablokování svého kanálu. Rádio Svoboda totiž neuvedlo, že by důvodem byl konzervatismus či pravoslaví, ale osoba jeho majitele:

Videoslužba YouTube zrušila kanál ruské internetové televize „Cargrad TV“ bez možnosti obnovení. Podle informací Rádia Svoboda společnost uvedla jako důvod, že televize porušuje zákonodárství týkající se exportu.
Předpokládá se, že může jít o dodržování sankčního režimu. Majitel televize, ruský byznysmen Konstantin Malofějev, je uveden na sankčním seznamu kvůli podílu na okupaci Krymu a sponzoringu bojových akcí na východě Ukrajiny.
Účet televizního kanálu měl více než milion abonentů. Redakce se chápe jako médium pro konzervativní pravoslavné obyvatele Ruska, na jeho vlnách se objevili covidoví disidenti a kanál sestavil seznam rusofobů a pravidelně podporoval proruské separatisty na Ukrajině.
Šéfredaktorka „Cargradu “ Darja Tokareva prohlásila, že redakce se kvůli zablokování obrátí na soud.


Profilový obrázek

author