Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Komunikace

Hackathon pro mladé vyhrál projekt zabývající se reklamou na dezinformačních webech

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Vítězem hackathonu „Jak posílit svobodnou a demokratickou společnost?“ se stal projekt Fair Advertising. Jeho autoři se zaměřili na problematiku financování dezinformačních a konspiračních webů prostřednictvím online inzerce.

Firmy mnohdy nevědí, kde se jejich inzerce zobrazuje. Proto jsme se rozhodli je na to skrze twitterový účet našeho projektu upozornit a podpořit tak informovanost o tématu,“ zdůvodnila náplň analytička v integraci softwaru a členka vítězného týmu Alena Zikmundová. Ta projekt vypracovala spolu se studentem Fakulty elektrotechnické na ČVUT v Praze Herbertem Ullrichem.

Vítězný tým kromě finanční prémie obdržel pozvání a možnost prezentovat svůj projekt na konferenci FNF Global Innovation Congress, která se uskuteční 6. listopadu v Berlíně.

Na druhém místě se umístil tým „MA“ ve složení Markéta Plesníková, Aneta Hejrovská a Petr Špirit s projektem usilujícím o zvýšení participace občanů na veřejném životě „Atlas Demos“. Třetí místo obsadili Jan Hauser a Pavel Borovička ze spolku Pochop.me s projektem „Nesuď.me“.

Hackathon vygeneroval řadu skvělých nápadů, jeden dokonce přinášel výsledky ještě před vyhlášením vítězů, což se často nestává. Demokracie je komplikovaný a náročný způsob správy věcí veřejných, ale ukazuje se, že mladé generaci energie a nápady na její posílení nechybí, rád jsem byl u toho,“ zhodnotil akci koordinátor Laboratoře Nadace Vodafone a jeden z mentorů Jan Bizík.

Pořadateli dvoudenního hackathonu byly Institut pro politiku a společnost a Nadace Friedricha Naumanna pro svobodu. Akce se uskutečnila v rámci iniciativy „Innovate Europe: Hackathon Series“ realizované v Praze, Bruselu, Budapešti a Athénách.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Kolektiv autorů Manipulátoři.cz

Recent Posts

Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací, varují zpravodajci a experti

„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…

14 hodin ago

Kam se vydalo Slovensko? Kandidát na ředitele slovenské televize se ptal, zda existují důkazy, zda je země kulatá

Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…

1 dnem ago

J. K. Rowlingová nekoupila žádný byt v Moskvě

I v českém prostředí se šíří zpráva, že známá spisovatelka J. K. Rowlingová koupila byt v Moskvě.…

2 dny ago

„Osvobodili nás Rusové, obsadili Ukrajinci.“ Demagogie se stále šíří internetem

Příznivci Kremlu je stále šířena dezinterpretace historických událostí. Asi nejhloupějším lze nazvat argument, že v roce…

3 dny ago

Dohoda neobsahuje žádné vyslání vojáků ani vyhlášení stavu ohrožení

Česko domlouvá s Ukrajinou podobu bilaterální dohody o bezpečnostní spolupráci. Podobnou smlouvu už má, nebo…

3 dny ago

Za smrt lidí na Majdanu mohou jednotky Berkut

Proruští aktivisté tvrdí, že ukrajinské síly údajně páchaly na východě Ukrajiny v letech 2014-2022 nejrůznější…

4 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google