Chyba České televize a hysterie dezinformačních médií


Česká televize 2. září 2019 odvysílala živý vstup, ve kterém redaktor Jiří Hynek opakovaně mluvil o Andrejovi Babišovi, jako o bývalém premiérovi. Redaktor České televize zněl v celé reportáži poměrně nervózně. Česká televize na celou věc zareagovala tak, že reportáž stáhla a omluvila se. „Tato část pořadu není v iVysílání dostupná. Reportáž obsahovala chybné informace. Omlouváme se,“ dočteme se v archivu České televize.

S takovou omluvou se však nespokojila česká dezinformační média. Do protiútoku se pustil Petr Žantovský, který reportáž nazval „mediálním incestem“. První zprávy zahrnuly mezi veřejnoprávní média Deník N, což je samozřejmě nesmysl. Web AC24 zase nijak nereflektoval omluvu a dodává, že ČT stažením reportáže určitě chtěla něco zakrýt.

Omluva České televize

Absolutně lživý článek pak napsal Ondřej Höppner. „Informaci uveřejnil deník N, ideologicky napojený na Českou televizi (miliardář Bakala). Reportáž stachanovce Hynka o “bývalém premiérovi” tedy musela vzniknout před skandálním únikem informace článkem v deníku N,“ lhal Höppner na svém webu. Když se podíváme do archivu České televize, zjistíme, že tento živý vstup je reakcí na pět reportáží informující o tehdy pravděpodobném zastavení stíhání. Deník N ani Česká televize navíc samozřejmě nemají nic společného s miliardářem Bakalou.

Dezinformační média se tedy proti chybě České televize vyhraňují vypouštěním dalších dezinformací. Nutné v této věci i zmínit, že Česká televize alespoň uznala chybu a reportáž odstranila. Weby jako AC24, nebo web Ondřeje Höppnera vypouští dezinformace zcela účelově, programově a na kritiku nijak nereagují.

 
Jan Cemper