Ondřej Geršl přiznává: Naše stránka není nejdůvěryhodnější aneb příběh webu AC24


Patří mezi nejstarší dezinformační weby v ČR. Funguje totiž už od roku 2011. Ondřeji Grešlovi prý vydělal v roce 2017 více jak milion korun a je typický příkladem webu, který dezinformuje z toho důvodu, aby přilákal co nejvíce čtenářů. Řeč je o webu AC24.

Co tedy o webu víme? „Server AC24 by dle svých webových stránek měl sloužit jako alternativa k oficiálním zdrojům informací, který se nebojí klást si i nepříjemné otázky. Portál byl založen v prosinci 2011 a od té doby se věnuje téměř výhradně zpravodajství ze světa, poměrně často se zaobírá děním na Ukrajině a v Sýrii. í. Oficiálně za webem stojí Ondřej Geršl, šéfredaktor i vlastník domény, který tvrdí, že web založil kvůli svému rozhořčení z údajných mediálních lží okolo teroristických útoků z 11. září 2001. AC24 je častým šiřitelem nepravdivých informací, které obvykle vznikají buď publikací nepodložených zpráv, nebo špatným překladem a interpretací článků na seriózních anglicko-jazyčných médiích, jako je například The Guardian nebo The Independent, ať už se jedná o záměrné překrucování nebo chybu překladatelů,“ píší v analýze Evropské hodnoty.

Serveru AC24 si všiml i americký internetový magazín Coda Story. „Podívejte se, naše stránka není nejpravdomluvnější nebo nejdůvěryhodnější, čtenáři by měli být schopni porovnat informace z více zdrojů,“ přiznává pro americký magazín sám Geršl.  Ten se několikrát nechal slyšet, že web vede jako svou obchodní příležitost a mluví o webu jako o podnikání. „Jsou lidé, kteří chtějí tento druh informací, a tak jim je dáváme,“ říká v článku.

Geršl říká, že jeho zisky rostou. V roce 2015 společnost AC24 vykázala zisk ve výši 100 000 korun. V roce 2017 už 1 100 000 korun českých (44 000 USD).

 
Jan Cemper