Na sociálních sítích se šíří článek z webu Autoforum, který v nadpise informuje o tom, že „Řecko zakázalo elektromobilům vjezd na trajekty, pokud nemají takřka prázdné baterie“. Ve skutečnosti však stačí, když budou nabité pod 40 %.
Věci se věnovala agentura AFP. Dne 16. května 2024 řecká vláda vydala oběžník č. 2070.0/28541/2024 nazvaný „Dodatečná opatření při přepravě vozidel na alternativní paliva (AFV) osobními loděmi“, v němž se mimo jiné uvádí, že „u plně elektrických nebo plug-in hybridních vozidel nesmí úroveň, na kterou jsou jejich baterie nabity, překročit 40 % jejich celkové kapacity. Pokyny rovněž stanovují limity pro vozidla poháněná jinými alternativními palivy, např. plynem. Tato opatření byla přijata s cílem „zabránit a omezit riziko požáru a úniku toxických plynů v prostorách, kde jsou přepravována vozidla“ Podle řeckých médií pokyny vycházejí ze studie Evropské agentury pro námořní bezpečnost (EMSA) a dosavadních mezinárodních zkušeností. Studie doporučuje rozsah nabití baterií mezi 20 a 50 % s tím, že v případě požáru „baterie s vyšší úrovní SoC [stavu nabití] mají tendenci uvolňovat teplo ve vyšších tepelných špičkách a mnohem rychleji než baterie s nižší úrovní SoC“.
Autoforum také tvrdí, že pohybovat se po Řecku bez použití trajektů je prakticky nemožné. To je pravdou, ale 86 % turistů volí do Řecka leteckou dopravu a po Řecku se pohybuje autobusy nebo si automobily zapůjčí až na místě. Cestovat do Řecka elektroauty ze západních zemí nebo ze zemí Střední Evropy by bylo problematické už z toho důvodu, že by museli lidé cestovat přes země jako Srbsko, Albánie či Rumunsko, Bulharsko a Severní Makedonie. V těchto zemích není síť dobíjecích stanic příliš rozvinutá. Do Řecka tedy auty jezdí za dovolenou v podstatě jen lidé ze sousedních zemí jako je například Turecko nebo zmíněná Severní Makedonie či Bulharsko.