Europoslanec Ivan David zveřejnil rozsáhlý elaborát o situaci v Bělorusku. Tvrdí, že „v neděli zveřejnila část prozápadní běloruské opozice „svůj“ program. Pokud by uspěli v opakovaných volbách chtějí v zemi provést totální privatizaci ekonomiky, neprodyšně uzavřít hranici s Ruskem a zakázat používání ruštiny.“

Jedná se však o argumenty převzaté odjinud, stejně jako to uděl nedávno Tomio Okamura. Text Ivana Davida je z velké míry okopírovaný text Sputniku. Sputnik se odvolává na BelarusTV, kterou v současnosti podle všeho provozuje personál Russia Today. Ovšem dokonce i propagandistický Sputnik uznává, že pravost dokumentu je sporná a o nějakém dvojjazyčném letáku nemluví vůbec. To je evidentně moc obskurní i na Sputnik.

Předseda SPD Tomio Okamura nařkl redaktorku Reportérů ČT Adélu Paclíkovou, že prý „zcela nechutně zneužila Česká televize pietní akt u pomníku padlých československých letců v 2. světové válce k natáčení pořadu o extrémismu.“ K tvrzení přinesl video, na kterém však nic takového vidět není.

Proti nařčení se ohradila i Česká televize. „Nařčení ze zneužití pietního aktu odmítáme. Naši redaktoři pana Okamuru oslovili po skončení akce, když na místě nikdo nebyl. Celou dobu piety navíc čekali stranou. Pan Okamura jako jeden z nejvyšších ústavních činitelů na dotazy naší redakce opakovaně nereaguje. Chtěli jsme mu poskytnout prostor k vyjádření v reportáži, kde se bude mluvit o jeho osobě a hnutí,“ píší Reportéři ČT.


Jan Cemper

administrator

Autor je šéfredaktorem webu Manipulátoři.cz a rovněž zakladatel iniciativy Proti projevům nenávisti e-mail: cemper@manipulatori.cz, jan.cemper@gmail.com