Na Facebooku se šíří informace o tom, že v roce 2023 končí výroba piva v Pardubickém pivovaru. Pivovar je znám značkou piva Pernštejn. To je bohužel pravdivá zpráva. Výroba tohoto piva se přesune do Ostravy a bude ho vyrábět Ostravar. Příspěvky jsou však sdílené s tím, že za to může současné vláda nebo dokonce Evropská unie.
To je však samozřejmě naprostý nesmysl. Pivovar se rozhodla zavřít společnost Staropramen, která pivovar koupila v roce 2019, tedy v době kdy v ČR vládla vláda Andreje Babiše. Bohužel v oboru pivovarnictví nejde nic o nového. Tímto podobným způsobem byla zavřena řada pivovarů s tím, že výroba se přesunula jinam. Ukončení výroby se nelíbí pardubické radnici. Bojí se především o areál pivovaru a spekuluje se, že za možným koncem výroby stojí právě hodnota areálu pivovaru ležící v historickém centru města.
„Je to ohromná škoda, myslím, že v posledních deseti letech se kvalita pardubického piva hodně zvedla. Nevím, co za tím je, ale mrzí mne to a překvapuje,“ uvedl primátor Pardubic Jan Nadrchal. Ten navíc vidí už další problém, který se může s koncem vaření piva pojit, a to je pivovarský areál v centru města. „Mám obavy, aby nám v centru města nevznikl další brownfield. Těch už tady máme dost a třeba na případě Prokopky je vidět, jak obtížně se jich dá zbavit,“ doplnil primátor.
Pivovar jako takový konec svádí na COVID-19 a drahé energie. „Ukončení výroby Pardubického pivovaru se postupně dotkne 46 zaměstnanců, zejména na výrobních pozicích, a dále administrativních pracovníků. Společnost Pivovary Staropramen pro ně připravila podpůrný program,“ uvedla Denisa Mylbachrová s tím, že za koncem pivovaru stojí hlavně ekonomická realita posledních let, která nebyla vůči značce Pernštejn přívětivá.
Svou roli podle ní sehrála pandemie covidu-19 i válka na Ukrajině. „Vše odstartovala pandemie spojená s restrikcemi vedoucími k významnému poklesu odbytu, v letošním roce pak v souvislosti s válkou na Ukrajině přispěl také výrazný růst cen vstupů, od surovin přes obaly až po energie. V důsledku nepříznivých událostí posledních let došlo k výraznému propadu prodejů nejen na tuzemském, ale i zahraničních trzích. Značná část exportu pardubických značek směřovala do Ruska,“ doplnila Mylbachrová.