Jak už jsme psali ve facebookovém statusu, Jindřich Rajchl (PRO) zveřejnil grafiku, kterou vydával za fotografii. Na grafice vidíme loď s obrovským komínem, která má převážet vozy Tesla. Že nejde o fotografii, je naprosto zřejmé. Moderní kontejnerové lodě nemají například takové obří komíny a obecně přeprava a lodní doprava je ve výsledku velmi ekologická po přepočtu na množství emisí Co2. Emise z odvětví dopravy pocházejí především ze silniční dopravy (72 %), zatímco námořní doprava se na emisích z dopravy podílí 14 %, letecká doprava 13 % a železniční doprava 0,4 %. Vždy je také nutné vzít v potaz, jaký objem nákladu převeze například kamion (1-3 kontejnery) a loď (několik tisíc kontejnerů).
Mnoho lidí grafiku, kterou zveřejnil Rajchl, vnímá jako narážku na údajný paradox. Paradoxem má být, že elektrická auta jsou převážena loděmi na naftu nebo LNG. Ve skutečnosti však nejprodávanějším vozem v Evropě vloni se stala Tesla Model Y. Ta se montuje v Německu. Ačkoliv faktem je, že některé díly dováží stále z Číny.
Rajchl s příznivci tedy místo upozornění na skutečné problémy elektromobility (neekologická těžba lithia, nedostatek dobíjecích stanic, cena) vytváří problém, který neexistuje. Faktem samozřejmě je, že i benzinové, naftové a hybridní automobily se převáží za pomoci kamionů, někdy i lodí nebo letadel. Neekologická přeprava není tedy problém, který by se týkal jen elektroaut.