Svobodný vysílač přišel o svůj internetový archiv na Youtube


Dezinformační rádio Svobodný vysílač přišlo o svůj rozsáhlý politický archiv na serveru YouTube. Společnost Google, která server vlastní, smazání odůvodnila tím, že „byl zrušen z důvodu opakovaného nebo vážného porušení zásad služby YouTube, která zakazuje projevy nenávisti.“

Svobodný vysílač je internetové rádio, které šíří často různé dezinformace, konspirace, a i ruskou propagandu. Vzniklo původně na Slovensku, nyní působí i v ČR. Slovenský web Konspiratori.sk ohodnotilo riziko dezinformací z jeho strany hodnotí známkou 9,2 na stupni o 1 (nejlepší) do 10 (nejhorší). Jako příklad dezinformací jde zmínit zpochybňování využití sarinu syrskou armádou při vojenských operacích.

Svobodný vysílač kromě šíření dezinformací poskytuje prostor šéfredaktorovi dalšího dezinformačního webu Aeronet vystupujícím pod pseudonymem VK (Vedoucí kolotoče). Vítek Tapin Jirásek s ním dělá rozhovor každý týden. Na Svobodném vysílači si ve dvanácti dílech lze vyslechnout neumělou četbu z knihy „Pravé protokoly sionských mudrců“, jejímž autorem je novinář, vydavatel, fanatický antisemita a nacionální socialista Ulrich Fleischhauer. Ten byl v roce 1935 na návrh žalované strany přibrán jako znalec do tzv. Bernského procesu, ve kterém židovské organizace podaly trestní oznámení proti šíření Protokolů sionských mudrců ve Švýcarsku. Svůj „posudek“ v němž se marně pokoušel dokázat pravost ruského podvrhu, vydal Fleischhauer pod názvem „Pravé protokoly sionských mudrců“. Od té doby jde o oblíbený titul všech židobijců.

Rádio v ČR spoluzakládal Petr Černý (alias Richard Ortek), který pak provozoval dezinformační internetovou televizi ČNTV. Další osobou stojící za projektem je například Martin Marcikán nebo Martin Mojmír Böhm, který provozuje další i konspirační web Duch doby. Ředitelem rádia je Pavel Hlávka.

 
Jan Cemper