Někteří lidé si rádi stěžují na druhé. A jsou rádi za oběti. Příkladem může být například příspěvek ze skupiny Plzenáci z úterý 21.1.2020. Slečna si v něm stěžovala na údajné násilí revizorů a tvrdila, že si chtěla v MHD koupit jízdenku, ale „nákup kartou nefungoval správně“. Příspěvek za krátkou dobu měl stovky sdílení. Pak však byl ze skupiny smazán. Ukázalo se totiž, že vše bylo úplně jinak.

„Rádi bychom se ve zkratce vyjádřili k případu paní, která na sociálních sítích popisovala svoji zkušenost s našimi revizory (příspěvek ve facebookové skupině Plzenáci ze dne 21.1.2020). Celou situaci jsme důkladně prošetřili a dospěli k následujícím závěrům. Paní má od září 2019 blokovanou bankovní kartu pro platby ve vozech MHD z důvodu nedostatku finančních prostředků na jejím bankovní účtu při jednom z nákupů jízdenky (právě z období září 2019). O tom, že se má v takovém případě neprodleně odbavit jiným způsobem, moc dobře věděla z vyrozumění reklamace týkající se jiné bankovní karty, ve kterém jí byl celý správný postup popisován. Přesto provedla od září 2019 celkem 13 neúspěšných pokusů o nákup jízdenky, vždy s několikadenním rozmezím. Ten poslední byl právě dne 21. 1. 2020. Po dalším neúspěšném nákupu jízdenky ve voze se šla posadit a při přepravní kontrole tak nepředložila žádnou jízdenku. Poté, co jí revizoři vysvětlili celou situaci, vystoupila z vozu s tím, že „spěchá do práce“ a odešla. Revizoři jí dle audiozáznamu celkem 8x upozornili, aby zůstala na místě, a protože tak neučinila, chytl ji jeden z nich za bundu a zadržel. Na to má samozřejmě právo, neboť povinností cestujících, kteří nepředloží platnou jízdenku, je prokázat svoji totožnost a vyčkat na vyřešení situace, případně do příjezdu policie. Pokud skutečně vinou revizorů došlo při jejím zadržení k nějakému pohmoždění, pak se za to paní omlouváme, a přejeme jí brzké uzdravení. Nicméně přirážka k jízdnému ji byla udělena zcela oprávněně,“ vyjádřil se dopravní podnik na svou stránku. „Vydavatelská banka karty může kartu blokovat k nákupu jízdenek v našich zařízení z různých důvodů, od toho slouží reklamační řízení, aby byla zjištěna příčina blokace, kterou banka provede. Bankovní karta paní, kterou provedla neúspěšný nákup jízdenky dne 21.1., nebyla nikdy reklamována, i když o její nefunkčnosti věděla již od září minulého roku a od té doby se touto kartou celkem 13x pokoušela jízdenky nakoupit,“ dodává.

A na závěr něco na odlehčení. Dopravní podnik v Kolíně nad Rýnem si dokonce nechal vytvořit video parodující různé výmluvy, proč lidé nemají jízdenku.


administrator

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.