Už na konci srpna měl do českých měst vyjet kamion “SPĎÁK”, který za voliči přivezl kandidáty SPD. Kamion je však velmi těžký a do center několika měst tedy nemůže. Čeká ho tedy hlavně turné po odlehlejších parkovištích. Hnutí SPD tvrdí, že autor konceptu jarmarků SPD i předvolebního kamionu je její kandidát Jan Čížek. Sám Čížek pro Seznam Zprávy řekl, že kamion dal k dispozici jeden z příznivců a v hnutí pak začali přemýšlet, jak ho využít. Ve skutečnosti to tak však není. „Kamion jsme pronajali za tržní cenu reklamní agentuře Green Marketing s.r.o (podílí se na předvolebních akcích SPD, pozn. red.). Pro CS-Beton je to čistě komerční záležitost. Tato spolupráce nevyjadřuje naše volební preference,“ řekl webu Hlídací pes vedoucí marketingu firmy Lukáš Harvánek.

Kromě toho SPD pořádá i jarmarky. Český jarmark SPD má prý lidem ukázat za jaké ceny musí čeští výrobci prodávat své produkty do obchodních řetězců. A zákazníci si to mohou sami porovnat. SPD prý napraví, co Babiš a spol. zničili. Masné výrobky pro Český jarmark SPD dodává firma Skaličan a.s. a předsedou představenstva společnosti Skaličan a.s. je Ing. Zdeněk Jandejsek, CSc., který sedí i v představenstvu Agrární komory. Agrární komora je vyhlášená svým kopáním za české velkovýrobce. Naposledy jako jediná z profesních organizací obhajovala zákon SPD přikazující kvóty na prodej českých výrobků v obchodních řetězcích, u kterého mnozí kritici namítali, že není výhodný pro české spotřebitele, ale naopak právě pro české agrobarony, kterým zajistí garantovanou poptávku a omezí zahraniční konkurenci. Sama společnost Skaličan má svoji vlastní síť obchodů Rabbit, ve které ovšem nabízené masné výrobky sama prodává dráž, než za co je nabízí na Českém jarmarku SPD. Experti i sami prodejci na trhu už dříve zpochybnili, že by se za cenu inzerovanou předem v letácích SPD dalo skutečně nakoupit v obchodech, i kdyby si obchodníci účtovali nulovou či velmi nízkou marži. A samotné jarmarky, které SPD od půlky srpna pořádá každý víkend, pochybnosti o reálnosti cen nabízeného zboží potvrzují. Levné jídlo v obchodech slibované SPD je tak z velké části utopie.

Ve středu 8. září SPD zahájila ostrou kampaň. Na tiskové konferenci hnutí tvrdilo, že jejich kampaň je pozitivní. Následně ovšem představilo hnutí své hesla, která se objeví na billboardech a na plakátech. Jedním z nich je „Potopíme Piráty“ což příliš pozitivně nezní.


administrator

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.