SPD přišla na originální způsob, jak získat voliče. Ve volebních novinách láká své voliče na „kamion SPĎÁK“, který bude jezdit po republice a bude nabízet potraviny pod výrobní cenou. Na fotografii pak mají americký truck.

V novinách lákají například na jablka za 10 Kč za kilogram „od českého sedláka“. Pěstitelé se přitom shodují, že jde o cenu, za kterou kvalitní jablka vypěstovat nelze. „Nákladově to absolutně nevychází. Pokud bychom pokryli jen své náklady, jsme někde na 17 korunách na kilo. SPD tedy buď lže, že se jedná o jablka od českého ovocnáře nebo se jedná o klasické uplácení voličů,“ řekl nám Vojtěch Kráska, který vlastní ovocný sad nedaleko Kolína. „Vajíčka za 2 koruny jde vyrobit jen tehdy, pokud slepice budete držet v klecových chovech namačkané na sebe, bez přistýlky, bez ničeho. Pokud má mít slepice volný výběh, kvalitní přistýlku a krmivo, nedostanete se cenou pod 4 koruny. Chtěla bych zmínit ještě jednu věc. Je pravdou, že supermarkety prodávají některé produkty pod cenou. Oni ovšem doufají, že krom těch produktů ve slevě si u nich lidé nakoupí i další věci, čímž se jim to kompenzuje. Pokud SPD prodává takto levné zboží, leze to chápat jako uplácení voliče, protože tyto ceny samozřejmě nemůže udržet. Zpátky se jim to může vrátit jen ze státního příspěvku za poslanecké mandáty. Takže jim to vlastně zaplatíme my všichni,“ napsala nám Adéla Svobodová, která vlastní biofarmu u Kutné Hory.

„Příklad naprosto jasného uplácení voličů a bohužel příklad toho, jak jednoduché je získat hlas. SPD nakoupí potraviny, naloží do kamionu. Ten kamión přijede do nějakého města na jeden den. Tam budou mít projevy lídři SPD a lidé si můžou koupit potraviny za čtvrtinu původní ceny. To vše pouze jednou. Poté se kamion přesune. Tento jeden nákup mnohým stačí k tomu, aby dali hlas SPD,“ konstatuje Michal Vlček.


administrator

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem. e-mail: cemper@manipulatori.cz, jan.cemper@gmail.com