Problémy Gillette: Echo24.cz jako zdroj použil konspirační web ultrapravice


Web Echo24.cz vydal 3. srpna článek s názvem: Pomsta za „toxickou maskulinitu“? Firma vlastnící Gillette je ve ztrátě 121 mld. Korun. V něm si zahrává s myšlenkou, že společnost Procter & Gamble je ve ztrátě kvůli kampani značky Gillette, která se v lednu vymezila proti domácímu násilí, sexuálnímu obtěžování a dalším aspektům „toxického mužství“. Koncern kromě Gillette vlastní i další značky vyrábějící například prací prášky, aviváže nebo mycí a čistící prostředky.

Když se náš web snažil zprávu ověřit, kromě webu Echo24.cz není nikde zmiňovaná jako možná příčina ona reklamní kampaň. Zdrojem českého zpravodajského webu přitom je ultrapravicový konspirační web Summit News. Jako extremistický web SummitNews hodnotí například projekt Mediabiasfactcheck.com, což je v USA vysoce citovaný žebříček zkoumající zaujatost médií. Projekt upozorňuje, že web SummitNews nemá například jasnou vlastnickou strukturu a web publikuje extrémně pravicový obsah. Hlavním autorem, a zřejmě i vlastníkem webu, je Paul Joseph Watson. Ten byl dlouhou dobu editorem Infowars. Paul Joseph Watson je znám sdílením a autorstvím mnoha konspiračních teorií. Například o NWO (Nový světový řád), nebo o 11. září 2001.

Na článku Echo24.cz zaujme ještě jedna věc. Vyjádření společnosti je zařazeno až na konec. Například ČTK hned v úvodu upozorňuje, že příjmy společnosti byly vyšší, než byl bylo očekávání analytiků. Z článku Echo24.cz se navíc nedozvíme, že akcie firmy reagovaly na zprávu růstem o více než čtyři procenta a během onoho dne vystoupily až na nový rekord nad 121 USD. Z ekonomických webů je patrné, že cena akcií společnosti vytrvale roste, ani o tom se v článku Echo24.cz nic nedozvíme.

 
Jan Cemper