Potíže About You: Nedodává včas a mnohdy poškozené zboží, zákaznická podpora se vysmívá zákazníkům

Do Česka začátkem října vstoupil další zahraniční e-shop s módou. Tentokrát to byl About You z Německa, který začíná nabízet přes 70 tisíc položek od 500 značek. Česká republika je po Polsku druhou zemí ve střední a východní Evropě, kam obchod zamířil. About You aktuálně drží pozici druhého největšího módního e-shopu v Německu. Sídlí v Hamburku a roční obrat má 283 milionů eur.

Jenže. Hned od vstupu má potíže. „Podle přesných instrukcí hashtag #aboutyoucz zaplavil Instagram, ve stejný okamžik během livestreamu ti nejzásadnější influenceři, včetně Leoše Mareše, poslali prostřednictvím funkce Swipe up tisícovky followerů přímo na stránky eshopu. Během toho všeho jeden ze zakladatelů About You, Tarek Müller, hrdě řečnil na pódiu o tom, že gigantickou investici do marketingu budou mít do konce roku zpět, protože přináší personalizovanou platformu a inspirativní osobní přístup. Dle očekávání lidé objednávali. A oproti očekávání zboží nedorazilo. Mnohdy až do teď. Facebook společnosti se začal plnit stížnostmi a negativními recenzemi, na něž naprosto nepochopitelně několik dní nikdo nereagoval,“ píše blogerka Zuzeta.

Podobné zkušenosti má Daniel Dočekal ze serveru Pooh.cz. „Je to takový ten typický poučný příběh. Do Česka dorazil zahraniční e-shop jménem About You. Zainvestoval vysoké částky do reklamy, aby si Češi začali kupovat zásadně předražené oblečení a další zboží a pak se to celé sesypalo. Pokud jste si na začátku října objednali zboží, tak ani 19. října ho nemáte V e-shopu mají „chybu“ a svítí jim tam „dodáno“ a na uživatelské podpoře vám nejprve budou říkat něco o tom že už je na cestě. Pak přijdou s výmluvou, že vám pošlou či poslali nové „tracking number“, což se vzápětí změní v další výmluvu, že jim tracking number „musí dodat vedení“. Na sociálních sítích se na něm mezitím sypou další a další lidé, kteří po zaplacení nedostali nic a poslouchají jenom výmluvy. Těm nejprve usilovně tykají. A to i přes to, že ti lidé jim namítají, že si nepřejí tykání. Až nakonec vše dojde do stavu, že začnou stěžující si zákazníky zesměšňovat – prý je to jenom pár desítek lidí, co si stěžují pořád dokola. A prý že oni mají více než tisíce spokojených zákazníků. Tak trochu neuvěřitelná taškařice,“ píše Daniel Dočekal. Daniel Dočekal na svém webu zveřejňuje celou konverzaci s podporou About You i s jejich centrálou v Německu.

„Proč jste zrušili příspěvky návštěvníků a ty nevhodné navíc mažete? Nebudete nás nakonec i blokovat?,“ ptá se Lucina Ká. „Dlužíte mi 5000 Kč přes 3 měsíce, podpora tragická a stále jen samé výmluvy o tom, že peníze do týdne zašlete. Samotná objednávka přišla pozdě a nedala se vrátit kvůli nefunkční vratce. Jsem zvědavá, jestli svoje peníze někdy uvidím zpět,“ ptá se další uživatelka na jejich Facebooku. About You smazal tedy například i příspěvek Tomáše Pohla, který si stěžoval, že mu přišlo zboží poškozené.

Problémy About You si pochopitelně užívá jiný velký e-shop s módou Zoot.cz. Zákazníkům nabízí slevový kód s názvem „Aboutyou“.

Zdá se tedy, že e-shop About You hned na začátku působení v ČR si způsobil problém, který jistě bude mít důsledky na jeho důvěryhodnosti.

Jak nám můžete pomoci, se dozvíte zde.

Líbil se vám článek? Podpořte nás a staňte se naším patronem!
Jan Cemper