Ovčáček se rozohnil. Použil taktiku ruské propagandy

V souvislosti s demonstrací proti obviněnému premiéru Babišovi 15. listopadu a oslavami a akcemi 17. listopadu úředník Hradu Jiří Ovčáček napsal na Twitteru vícero příspěvků, ve kterých označuje demonstranty za „lůzu a fašounky“, případně „fašistickou lůzu“; hození květin do koše je podle něj projevem fašismu ústícím v koncentráky (to je vzorový příklad argumentačního klamu zvaný „šikmá plocha“).
Pro silné žaludky uvádíme několik ukázek:

Nebylo to poprvé, co tzv. prezidentův mluvčí použil proti lidem, kteří nesouhlasí s Milošem Zemanem, klasický narativ sovětské a ruské propagandy. Ta se snaží své odpůrce dehonestovat jako fašisty. Podle Kremlu tak byl převrat na Ukrajině fašistický, vládne tam fašistická junta – ostatně tak i u nás hovoří podporovatelé Kremlu. Už v srpnu 2014 se používáním ruských zdrojů a nálepkováním za fašisty zabýval Jan Jüptner na serveru Newtonmedia. Konstatoval, že největší výskyt označení „fašisté“ v souvislosti s Ukrajinou měly z celostátních médií Haló noviny, jistě jen shodou okolností bývalý zaměstnavatel Jiřího Ovčáčka (fašistický index 46 %). Ještě výrazně vyšší fašistický index pak měly euserver.cz (59 %) a protiproud.cz (68 %).

Jiří Ovčáček, divák ruského státního propagandistického kanálu RT, tak dokazuje, že je učenlivým žákem kremelské propagandy. Svému pánovi tak jistě činí potěšení.

Líbil se vám článek? Podpořte nás a staňte se naším patronem!