Nový dezinformační web „Národní noviny“ bojuje za národ, ale ne český

V internetových vodách vznikl nový dezinformační web s názvem Národní noviny. Ten se drze zaštiťuje od odkazem Karla Havlíčka Borovského. Se skutečnými Národními novinami však samozřejmě nemá nic společného.

Už zjevný pohled na tento web ukazuje, že ve skutečnosti se jedná o další propagandistický web, který má v ČR šířit postoje Kremlu a dezinformace. Rudolf Hruboň ve svých článcích většinou nepřináší jakékoliv důkazy svých tvrzení. Namátkou. V článku „Oznamovatel kauzy Čapí hnízdo pracoval pro společnost Seznam.cz“ tvrdí, že „Kapler působil dle jeho tvrzení v životopise na pozici „Senior Product Manager Zboží.cz“, nicméně v tomto období se v Seznamu intenzivně připravoval start nového portálu Seznam Zprávy, který zahájil oficiálně svou činnost od 4. října 2016.“ Důkaz? Žádný. Tomáš Kapler má ve svém životopisu, že pracoval pro Zboží.cz. O čemkoliv týkající se Seznam zpráv ani zmínka.

A tak můžeme pokračovat. „Ukrajinští agenti chtěli zničit most na Krym. Důkaz? Žádný. „Listopad 2018: Jsou dnešní demonstrace v Praze proti Babišovi skutečně neorganizované a spontánní? Důkaz? Vyrobené A4 (nikoliv kartičky jak tvrdí Hruboň), která má iniciativa Milion chvilek pro demokracii vyúčtované na transparentním účtu, stejně jako celou demonstraci. Z transparentního účtu je samozřejmě i zřejmé, že se na organizaci „složili“ obyčejní lidé, kteří organizátorům posílají peníze v řádech stokorun.

„V ČR působí několik desítek dezinformačních „zpravodajských“ webů šířících ruskou propagandu a dezinformace. Poměrně novým počinem v této oblasti jsou tzv. Národní noviny.

U nich jde o klasický model použití vznešeného názvu, který má u návštěvníka vyvolat dojem, že se jedná o skutečné zpravodajství, a ne o moskevské lobotomiky.

Za projektem tzv. Národních novin stojí jistý Rudolf Hruboň. Ten dříve působil na blogu portálu iDNES.cz (nutno říci, že na něm může blogovat každý, pokud dodržuje kodex blogera), kde rovněž šířil zprávy z Kremlu. Vypadalo to tak, že např. na ruských sociálních sítích a blozích vyhledával ty nejbrutálnější dezinformace a ty překlápěl na blog iDNES.cz. Jednoduše mechanismus copy/paste zpráv z Kremlu na blog iDNES.cz. Za plagiátorství byl z blogu iDNES.cz odejit, aby se usadil na blogu lidovky.cz, kde opět pouze šířil moskevské slovo. Blog na lidovkách byl zrušen.

Rudla se tak potuloval po různých proruských webech, kde se objevovaly jeho články. To ho zřejmě neuspokojovalo, protože si založil „zpravodajský“ web den24.cz, kde opět, pozor a teď přijde překvapení, šířil zprávy z Kremlu.

Do svého portfolia tak později přidává další „one tavárišč show“ s názvem Národní noviny. Hruboň tedy provozuje dva portály a jen na tzv. Národní noviny přispívá několika články denně. Např. 25. 11. na nich publikuje 9 článků, pod kterými je podepsán jako autor. Ale šíření moskevského slova v podstatě na plný úvazek dělá samozřejmě po práci ve svém volné čase. Tak jako naši další full time „vlastenci“ a „aktivisté“ docházející na ruskou ambasádu a cestující pravidelně do Ruska.

A co je na tom všem nejabsurdnější, milé děti?

Ruský tro(t)ll Hruboň k té své „komsomolské pravdě“ napsal, že to vlastně nezaložil on sám, ale K. H. Borovský v roce 1848,“ píše Roman Máca.

Stojí za to si tedy připomenou jeden pověstný citát Karla Havlíčka Borovského: „Dosvědčiti mohu, že Rusové s ostatními Slovany nikoli bratrsky, nýbrž nepoctivě a sobecky smýšlejí. To už jsou mi milejší Maďaři, kteří proti nám bojují otevřeně než Rusové, přibližující se s jidášským polibkem, aby nás pak strčili do kapsy. Tito pánové počínají všude místo ruský říkati a psáti slovanský, aby pak místo slovanský zas také ruský říci mohli.“

Napsal: Jan Cemper
Dopněno o tech Romana Máci
Líbil se vám článek? Podpořte nás a staňte se naším patronem!