Pandemie nového koronaviru SARS-CoV-2 hrála do karet všem dezinformačním webům. Jak ukazují čísla analytického nástroje SimlarWeb, všem hlavním webům šířícím dezinformace stoupla v březnu 2020 návštěvnost.
Například česká verze webu ruské státní agentury Sputnik zaznamenala v březnu zhruba o milion návštěv více jak v únoru.
Prudce stoupla návštěvnost dezinformačního webu Aeronet. Zhruba 630 tisíc návštěv v únoru na 1,8 milionu v březnu. Novinářům České televize a týdeníku Respekt se po letech pátrání podařilo odhalit, že za anonymním webem stojí Marek Pešl.
Nárůst návštěv více jak o čtvrt milionu zaznamenal i web AC24.cz.
Z většího počtu čtenářů se těšil i web Protiproud.cz.
Tyto weby jsou kromě darů čtenářů z velké míry placeny právě z pronájmu reklamního prostoru. Čím větší návštěvnost web má, tím se zvyšují i jeho příjmy. Podle aktuální studie Pražského institutu bezpečnostních studií (PSSI), která analyzovala weby označené Konspiratori.sk za dezinformační, si tyto weby reklamou měsíčně vydělají přes 240 tisíc korun. Nejúspěšnější ze sledovaných, AC24 a Pravý prostor, si každý inzercí přijdou přibližně na 80 tisíc měsíčně.
Český rozhlas také upozornil, že podle organizace Global Disinformation Index (GDI), která hodnotí důvěryhodnost 70 tisíc zpravodajských webů a sleduje jejich výdělky z reklam, je však od slov v kodexu ke skutečným činům ještě daleko. V březnové studii uvedla že si evropské dezinformační weby reklamou vydělají až 76 milionů dolarů (1,9 miliardy korun) ročně. Celosvětově je to až 5,5 miliardy korun.