KOMENTÁŘ: Ivo Valenta, Prima, Parlamentní listy a „satan“ George Soros


Ivo Valenta táhne proti Georgovi Sorosovi. Pravomocně odsouzený politik v korupční kauze okolo českého fotbalu na svém Facebooku nasdílel a nesponzoroval reportáž FTV Prima z března 2018 o Sorosovi a jeho údajném ovlivňování voleb do Evropského parlamentu v roce 2014. Zajímavé je, že proti Sorosovi nejvíce brojí (možná se ho bojí) Valentovy Parlamentní listy (1, 2) a právě Prima, již Parlamentní listy uvádějí jako hlavního partnera.

A co se tedy dozvíme v oné „šokující“ reportáži? Že Open society fund, prostřednictvím nevládních organizací dělala v roce 2014 kampaň, která měla lidi přimět jít volit do Evropského parlamentu. Hrozný zločin. Prý údajně lobovala za konkrétní politiky a strany. Bez důkazů samozřejmě. Se šokujícími informacemi přišel projekt DCLeaks, jehož autoři jsou obviněni ze špionáže v USA. Inu, tak se podívejme, kdo je v kauze DCLeaks v USA souzen: Viktor Borisovich Netyksho, Boris Aleksejevič Antonov, Dmitrij Sergejevič Badin, Ivan Sergejevich Yermakov, Aleksey Viktorovič Lukašev, Sergej Aleksandrovich Morgáčev, Nikolay Yuryevich Kozachek, Pavel Vyacheslavovič Yershov, Artem Andreyevich Malyshev , Aleksandr Vladimirovich Osadčuk, Aleksey Aleksandrovič Potemkin a Anatolij Sergejevič Kovalev. Všichni, překvapivě, jsou důstojníci ruské GRU.

Další šokující informace v reportáži je, že projekt EUobserver.com si přivzal do svých řad novináře z mnoha evropských zemí. Podle reportáže se může zdát, že tito novináři pracovali pro své redakce. Ale tak to není. Euobserver.com je klasický zpravodajský server. Co je špatného na dělání rozhovorů s politiky a na monitorování volební kampaně v daných zemí nám reportáž FTV Prima neříká.

A teď to hlavní. Open Society Fund opravdu sponzoruje činnost mnoha neziskových organizací. Tyto organizace to dělají ovšem zcela transparentně. Na stránkách Open Society Fund jde dohledat koho podporují (česká OSF to uvádí zde) a naopak zase ony organizace uvádějí, že jsou sponzorované mj. z fondů OSF. Je jasné, že i Soros lobuje, ale je rozdíl mezi lobbingem a propagací či podporou vzdělání směrem k obecným hodnotám demokracie a mezi přímým ovlivňováním pro Rusko a jeho geopolitické zájmy, když Rusko představuje nacionalismus, homofobii, církevní zpátečnictví. Zásadní by měla být otázka, proč Soros pumpuje tolik peněz do naší společnosti a vzdělání. Jistě to není proto, abychom si kupovali americké výrobky, to mu může být volné. Založil univerzitu, kde studují studenti z celého světa (ti chudí se stipendiem) a učí je tam svobodně vynikající profesoři. Ostatně mnozí působí zároveň na státních univerzitách (nejen) v Maďarsku. Nyní si porovnejme jeho univerzitu s pochybnou Panevropskou vysokou školou kde působil Primou zvolený odborník Petr Žantovský. Snad stačí jmenovat jednu kauzu: Táňa Malá.

A co Valntu pálí. „Nedivím se, že na mne jako odplatu za kritiku Sorose tyto organizace opakovaně útočily a snažily se mne mediálně zdiskreditovat a pošpinit mé jméno naprosto směšnými útoky. Cíl byl podle mne zřejmý – napomoci Sorosovi zvrátit volební výsledky ve prospěch subjektů, které mu umožní pokračovat v jeho multikulturálních představách o zmonopolizovaném světě. Vždyť například občanské sdružení Brnění, které vyneslo do politiky aktivistu Hollana, získávalo peníze na své projekty mimo jiné právě od Nadace Open society fund, jejímž zakladatelem je Georg Soros. Paradoxem bylo, že zatímco Hollan hystericky mobilizoval proti hazardu a především mé osobě a útočil na všechny politiky, kdo s jeho názorem nesouhlasili  (…) Také bývalý Ekologický právní servis, který dnes vystupuje pod vznosným jménem Frank Bold, proti mně, jakožto kritikovi Sorose, spřádal plány,“ píše v příspěvku. Takže Valentovi vadí boj proti hazardu. Inu. Díky tomu, že ve většině měst byly nějakým způsobem regulované herny, Ivo Valenta přišel o nemalé příjmy. Zajímavé je, že neziskovka Frank Bold, na kterou Valenta tak útočí je ve skutečnosti z fondů Open Society Fund podporovaná minimálně. V roce 2017 přispěla OSF organizaci Farnk Bold 553 013 Kč z celkového rozpočtu 17 294 383 Kč, v roce 2016 pak 402 490 Kč z 17 233 516 Kč.

Ivo Valenta byl v roce 2004 byl obviněn z toho, že jakožto jeden ze spolumajitelů fotbalového klubu 1. FC Synot naváděl sportovního ředitele klubu Jaroslava Hastíka k trestnému činu podplácení. Za účast v korupční aféře byl potrestán v disciplinárním řízení zákazem činnosti ve fotbale na dva roky a pokutou 100 000 Kč. Soud mu za trestný čin uložil pokutu ve výši 350 000 Kč a čtyřměsíční podmíněný trest. Na jaře 2015 získal poloviční podíl ve firmě Our Media a.s. provozující internetový portál Parlamentní listy. Na podzim 2018 držel ve společnosti Our Media již 70% podíl (zbylých 30% patřilo Michalu Voráčkovi) a ta vlastnila kromě Parlamentních listů a Praha TV rovněž brněnskou regionální televizi TV Brno 1 či slovenský deník Pravda včetně jeho webové odnože Pravda.sk. V prosinci 2018 podala česká organizace Transparency International na magistrát města Zlína podnět k prošetření možného střetu zájmů. Důvodem bylo podezření, že Valenta prostřednictvím českých a kyperských firem ovládá právě regionální televizi TV Brno 1. Organizace je přesvědčena, že se tím Valenta provinil proti českému zákonu o střetu zájmů, který zakazuje veřejným funkcionářům osobně ovládat firmy, které provozují rozhlas, televizi nebo vydávají noviny.

Na závěr uvádím, že náš web není nijak propojen ani s Open Society Fund ani s Georgem Sorosem.

Vážení čtenáři, náš web je stále financován především z příspěvků drobných dárců. Jak nám můžete pomoci, se dozvíte zde.

 
Jan Cemper