Web Konzervativní noviny, kde publikují ti, kdo sami sebe označují jako konzervativci (jako například Ondřej Šmigol, Alexandr Vondra, Matyáš Zrno, Michalk Půr či Marian Kechlibar), podle svého vlastního vyjádření spolupracuje se serverem Epoch Times. Ten podle anglickojazyčné stránky Media Bias Fact Check (viz obrázek) patří k neseriózním zdrojům, které šíří konspirace a pravicově zkreslenou propagandu. Epoch Times založili v roce 2015 čínští emigranti napojení na hnutí Falun Gong.

V poslední době se toto médium nechvalně proslavilo protrumpovskými dezinformacemi o volebních podvodech nebo o údajném útoku Antify na Kapitol. U nás tyto lži šířili například dezinformační web Protiproud, bývalí novináři Dušan Neumann a Petr Štěpánek nebo Robert Troška z České pozice. Samozřejmě je obsahuje i česká verze Epoch Times (zde a zde).

Konzervativní noviny převzaly z Epoch Times „v rámci vzájemné spolupráce“ dva články. Byl to jednak člának Juraje Skovajsy „Jak to bylo s generálem Flynnem“ (7. května 2020) a alarmistický text Elišky Haškové Coolidge „Děsí mě, kam bude Amerika směřovat pod vedením Bidena“ (21. prosince 2020). (Hašková Coolidge, která u nás školí etiketu, v roce 2018 tvrdila, že „slušnost není u prezidenta nutná vlastnost“, ačkoli ještě o roky dříve prohlašovala, že „základem každého přirozeného chování by měla být slušnost a zdvořilost.“)

Serióznost Konzervativních novin snižuje i to, že 26. listopadu 2020 převzaly článek „Jak ukrást volby? Hlasujte korespondenčně“, jehož autorem je Eric Eggers, pracující v think-tanku s podvodným názvem Government Accountability Institute, což je dezinformační spolek založený Stephenem Bannonem. Rozsáhlé podvody v amerických volbách naznačoval také František Svoboda v článku „Jak je to s těmi podvody?“ (autor by si měl lépe rešeršovat, protože tvrdil, že se podvodu dopustil sociální pracovník, ačkoli šlo o ženu; v jím odkazovaném prohlášení státního zástupce ovšem není uvedeno, v čí prospěch byly podvodné hlasy zmanipulovány).


Profilový obrázek

author