Bývalý poslanec za SPD a Úsvit Jaroslav Holík sdílel na svém Facebooku údajně šokující video, jak řetězec supermarketů Kaufland údajně okrádá lidi. Mělo to být z důvodu toho, že na vahách mají reklamní podložku, která přičítá hmotnost.
Ve skutečnosti však řetězec měl váhu vytárovanou i s podložkou. Je zřejmé, že před vložením na váhu ukazovala minus dva gramy. Sejmutím podložky se tedy váha musela dostat do mínusových hodnot ještě více a lze říci, že tímto způsobem zákazník na videu okradl supermarket. Princip tárování asi zná každý, kdo pracuje s kuchyňskou váhou. Lze na ni položit jakoukoliv misku, následně váhu vynulovat a následně vážit. Bez misky do dalšího vynulování bude ukazovat zápornou hodnotu. Váhy v supermarketu však pochopitelně může tárovat jen obsluha. Na stranu druhou povinností supermarketů je mít váhy kalibrované, tedy supermarket si musí nechat ozkoušet, že váhy ukazují přesně.
Perličkou na závěr je, že toto video pochází z roku 2015. Exposlanec tedy jako „šokující“ odhalení šíří mnoho let staré video, navíc nabádá zákazníky k okrádání obchodníků.