Bývalý poslanec za SPD a Úsvit Jaroslav Holík sdílel na svém Facebooku údajně šokující video, jak řetězec supermarketů Kaufland údajně okrádá lidi. Mělo to být z důvodu toho, že na vahách mají reklamní podložku, která přičítá hmotnost.

Ve skutečnosti však řetězec měl váhu vytárovanou i s podložkou. Je zřejmé, že před vložením na váhu ukazovala minus dva gramy. Sejmutím podložky se tedy váha musela dostat do mínusových hodnot ještě více a lze říci, že tímto způsobem zákazník na videu okradl supermarket. Princip tárování asi zná každý, kdo pracuje s kuchyňskou váhou. Lze na ni položit jakoukoliv misku, následně váhu vynulovat a následně vážit. Bez misky do dalšího vynulování bude ukazovat zápornou hodnotu. Váhy v supermarketu však pochopitelně může tárovat jen obsluha. Na stranu druhou povinností supermarketů je mít váhy kalibrované, tedy supermarket si musí nechat ozkoušet, že váhy ukazují přesně.  

Perličkou na závěr je, že toto video pochází z roku 2015. Exposlanec tedy jako „šokující“ odhalení šíří mnoho let staré video, navíc nabádá zákazníky k okrádání obchodníků.


administrator

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.