Hackathon pro mladé vyhrál projekt zabývající se reklamou na dezinformačních webech

Vítězem hackathonu „Jak posílit svobodnou a demokratickou společnost?“ se stal projekt Fair Advertising. Jeho autoři se zaměřili na problematiku financování dezinformačních a konspiračních webů prostřednictvím online inzerce.

Firmy mnohdy nevědí, kde se jejich inzerce zobrazuje. Proto jsme se rozhodli je na to skrze twitterový účet našeho projektu upozornit a podpořit tak informovanost o tématu,“ zdůvodnila náplň analytička v integraci softwaru a členka vítězného týmu Alena Zikmundová. Ta projekt vypracovala spolu se studentem Fakulty elektrotechnické na ČVUT v Praze Herbertem Ullrichem.

Vítězný tým kromě finanční prémie obdržel pozvání a možnost prezentovat svůj projekt na konferenci FNF Global Innovation Congress, která se uskuteční 6. listopadu v Berlíně.

Na druhém místě se umístil tým „MA“ ve složení Markéta Plesníková, Aneta Hejrovská a Petr Špirit s projektem usilujícím o zvýšení participace občanů na veřejném životě „Atlas Demos“. Třetí místo obsadili Jan Hauser a Pavel Borovička ze spolku Pochop.me s projektem „Nesuď.me“.

Hackathon vygeneroval řadu skvělých nápadů, jeden dokonce přinášel výsledky ještě před vyhlášením vítězů, což se často nestává. Demokracie je komplikovaný a náročný způsob správy věcí veřejných, ale ukazuje se, že mladé generaci energie a nápady na její posílení nechybí, rád jsem byl u toho,“ zhodnotil akci koordinátor Laboratoře Nadace Vodafone a jeden z mentorů Jan Bizík.

Pořadateli dvoudenního hackathonu byly Institut pro politiku a společnost a Nadace Friedricha Naumanna pro svobodu. Akce se uskutečnila v rámci iniciativy „Innovate Europe: Hackathon Series“ realizované v Praze, Bruselu, Budapešti a Athénách.