Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Komunikace

Facebook založil v Dublinu „válečnou místnost“ proti dezinformacím

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

S blížícími se volbami se sociální sítě plní dezinformacemi ještě více jak obvykle. Výjimkou nejsou ani volby do Evropského parlamentu. Facebook proto vytvořil speciální místnost ve své pobočce v Dublinu, v níž zaměstnanci dohlížejí na šíření nepravdivých informací před evropskými volbami. Činnost týmu začala 29. dubna. Pracuje v něm 40 lidí, jejichž úkolem je zabránit šíření dezinformací před eurovolbami.

V místnosti, kterou nazývají “válečná místnost” (z anglického “war room”), je zastoupeno všech 24 jazyků Evropské unie. V případě, že některý z příspěvků bude posouzen jako nebezpečný, může být zcela vymazán nebo může být omezena jeho viditelnost.

Podobné střediska vznikly před volbami do amerického kongresu, před prezidentskými volbami v Brazílii či před právě probíhajícími volbami v Indii.

Ochrana voličů je velmi důležitá. Podle bezpečnostní firmy SafeGuard Cyber totiž již byla před těmito volbami přibližně polovina Evropanů vystavena dezinformacím. Výzkum probíhal od 1. do 10. března 2019. Nalezeno bylo kolem 6700 zdrojů, které dokázaly vyprodukovat nepravdivý obsah zasahující velkou část evropské populace. Každá dezinformace byla přitom mířená na specifickou zemi nebo region s přihlédnutím na místní vývoj.

Spoluzakladatel SafeGuard Cyber ​​Otavio Freire varuje, že dezinformace jsou obrovský problém, protože je velmi obtížné zastavit jejich šíření na sociálních sítích. Pro lidi, kteří se snaží ovlivnit volby, je navíc výrazně jednodušší změnit vnímání reality a faktů než „hecknout“ samotné volby.

Celá sympatická snaha má ovšem jeden zásadní problém. I přes nová opatření je na Facebooku i Instagramu stále velké množství politických příspěvků, které nejsou za politické označeny. Není proto zřejmé, nakolik dokáže Facebook i po zřízení speciální jednotky reagovat na vlnu dezinformací.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Antipropaganda.sk

Recent Posts

Litevský chlapec jako oběť české munice? Trikolora se za nesmysl neomluvila

Jak už jsme psali, sociální sítě v Česku zaplavila fotografie posmutnělé chlapecké tváře provázené popiskem:…

12 hodin ago

Za socialismu prý bylo všechno lepší. I popelnice

Starší generace často nejen na sociálních sítích vzpomíná, co prý vše bylo za komunismu lepší.…

19 hodin ago

Rajchl dává za příklad Rumunsko, to se však euro chystá přijmout

Předseda PRO Jindřich Rajchl se netají, že je odpůrcem toho, aby Česká republika přijala měnu…

2 dny ago

Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací, varují zpravodajci a experti

„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…

3 dny ago

Kam se vydalo Slovensko? Kandidát na ředitele slovenské televize se ptal, zda existují důkazy, zda je země kulatá

Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…

3 dny ago

J. K. Rowlingová nekoupila žádný byt v Moskvě

I v českém prostředí se šíří zpráva, že známá spisovatelka J. K. Rowlingová koupila byt v Moskvě.…

4 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google