V rámci boje proti emisím se šíří nejrůznější mýty o elektroautech. Kritici tvrdí, že elektromobily nepřispějí k snížení emisí. Na straně druhé se objevuje však i mýtus, že elektromobilita je bezemisní.
Je pravda, že elektrovůz není uhlíkově neutrální, podstatná je ovšem nulová produkce uhlíku z výfuku. Samozřejmě se používá při výrobě elektřiny, proto by nikdo z nás neměl vnímat elektrická auta jako všelék, jako řešení, které zachrání planetu. Nicméně z hlediska CO2 a jako prostředek na snížení jeho výparů v ovzduší je to obrovský posun dopředu.
Při výrobě je na tom elektromobil z pohledu vlivu na životní prostředí o něco hůře než auto se spalovacím motorem, vysvětluje Ján Zuštiak z AgeVoltu. „Spalovák umíme vyrobit s menším dopadem na ekologii a energetiku, ale během životnosti to elektromobil rychle dobíhá a již po prvním roce užívání dosahuje celkově menších ekologických a energetických vlivů než spalovací automobil,“ říká Zuštiak pro Deník N. Důvodem je spalování benzinu nebo dieselu. Spalovací auta produkují ve srovnání s průměrným elektromobilem v Evropské unii téměř trojnásobek CO2. Ukazují to výpočty skupiny Transport and Environment, které zahrnovaly emise z výroby auta, baterií a jeho používání. Elektrická auta mají o třetinu nižší emise dokonce i tehdy, když elektřina pochází z velké míry z uhlí, jako je tomu například v Polsku. Úspora emisí je výrazná i v případě, že je třeba auto dovézt z Asie.
Studie Argonne National Laboratory ale potvrdila, že elektromobily jsou ekologičtější volbou po ujetí 75 – 125 tisíc kilometrů.