Nejen v příspěvcích na sociálních sítích je hodně diskutováno, že výroba autobaterií do elektroaut není příliš ekologická. Na jednu stranu se jedná o fakt, který nelze rozporovat, ačkoliv v mnoha případech dochází k přehánění. Například v množství přemístěné horniny. Některé příspěvky uvádí, že k výrobě jedné baterie je třeba vytěžit 12 tun kamene, jiný dokonce 227 tun. „”Je obtížné určit, kolik zeminy se během těžebního procesu posune,” řekl. “Faktory, jako je geografie, typ a koncentrace surovin a míra výtěžnosti, to vše ovlivňuje výsledek,“ řekl AFP Peter Newman, profesor udržitelného rozvoje na australské Curtin University.
V této souvislosti je ovšem samozřejmě i zmínit, že těžba ropy je také silně neekologická. Kovy jsou na rozdíl od spálených pohonných hmot recyklovatelné. S těžbou ropy souvisí i nehody a úniky také způsobují obrovské škody pro životním prostředí.
Jak vysvětluje zpráva Mezinárodní energetické agentury (IEA), existují navíc tři hlavní typy baterií pro elektromobily. První je nikl-mangan-kobaltová baterie (NMC), která měla v roce 2022 až 60% podíl na trhu, následovaná lithium-železofosfátovou (LFP) s 30% podílem na trhu a nikl-kobalt-hliníkovou baterií (NCA) s podílem na trhu přibližně 8 %. Baterie LFP jsou podle IEA méně škodlivé pro životní prostředí. Například výrobce Tesla již používá baterie LFP pro více než polovinu svých vozidel.