Pokud cílem „Debaty bez cenzury“ v Karviné mělo být upoutání pozornosti a zahájení předvolební kampaně, marketingovému týmu STAN se to rozhodně povedlo. Podle Google Tends bylo spojení „Rakušan Karviná“ nejvyhledávanější na Googlu.

Paradoxně reklamu dělají lidé, kteří šíří dezinformace. Například tvrdí, že Rakušana v Karviné hlídala stovka policistů. Ve skutečnosti však existuje fotografie jen jedné zaparkované policejní dodávky před restaurací v Karviné a pak fotografie ze zcela nesouvisejícího zásahu v Kauflandu v Českém Těšíně.

Zároveň vzniklo falešné video, které šířil například i Daniel Sterzik (aka Vidlák) nebo Petra Rédová. Deep fake video vkládá do úst Vítu Rakušanovi něco, co ve skutečnosti neřekl. V rádoby vtipném videu měl údajně říci, že do Karviné jede „vyjebat s dezoláty“ a bude odpovídat na něco jiného. „Falešné video s Vítem Rakušanem šíří český spolupracovník ruského Sputniku Daniel Sterzik, který si říká Vidlák. Bylo šířeno i na kanálu Sputniku „neČT24“,“ napsal analytik Roman Máca.


administrator

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.