Pokud cílem „Debaty bez cenzury“ v Karviné mělo být upoutání pozornosti a zahájení předvolební kampaně, marketingovému týmu STAN se to rozhodně povedlo. Podle Google Tends bylo spojení „Rakušan Karviná“ nejvyhledávanější na Googlu.
Paradoxně reklamu dělají lidé, kteří šíří dezinformace. Například tvrdí, že Rakušana v Karviné hlídala stovka policistů. Ve skutečnosti však existuje fotografie jen jedné zaparkované policejní dodávky před restaurací v Karviné a pak fotografie ze zcela nesouvisejícího zásahu v Kauflandu v Českém Těšíně.
Zároveň vzniklo falešné video, které šířil například i Daniel Sterzik (aka Vidlák) nebo Petra Rédová. Deep fake video vkládá do úst Vítu Rakušanovi něco, co ve skutečnosti neřekl. V rádoby vtipném videu měl údajně říci, že do Karviné jede „vyjebat s dezoláty“ a bude odpovídat na něco jiného. „Falešné video s Vítem Rakušanem šíří český spolupracovník ruského Sputniku Daniel Sterzik, který si říká Vidlák. Bylo šířeno i na kanálu Sputniku „neČT24“,“ napsal analytik Roman Máca.