Jana Zwyrtek Hamplová se stala jedním z dalších lidí, kteří se koncem února jako kouzelným proutkem přeorientovali ze šíření dezinformací o COVID-19 na šíření dezinformací o lidech prchajících z Ukrajiny před válkou. Na Facebooku přispěchala s velmi nevěrohodným příběhem, jak supermarkety jsou plné lidí z Ukrajiny s plnými košíky, zatímco tiché české maminky mají prázdné košíky. Jak poznala lidi z Ukrajiny na první dobrou, už nenapsala. Na místě samozřejmě podle všeho neprovedla ani sociologickou studii, jak často chodí nakupovat lidé z Ukrajiny a lidé z Česka a jestli se náhodou ti z Ukrajiny nechystají na nějakou dlouhou cestu, třeba domů.
Podobný příspěvek koluje i na Instagramu. Tam dokonce Ukrajinci se domáhali zaplacení nákupu a když se tak nestalo, chtěli rodině rozmlátit auto. Jako by autor nevěděl, že dle logiky dezinformátorské Ukrajinci vše dostávají zadarmo. Je však také možné, že nějaká Ukrajinka se skutečně domáhala zaplacení. Za pokladny supermarketů totiž přibývá pokladních právě z Ukrajiny. V tom případě by teoreticky se snažila i ostraha zabránit opuštění areálu supermarketu.
„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…
Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…
I v českém prostředí se šíří zpráva, že známá spisovatelka J. K. Rowlingová koupila byt v Moskvě.…
Příznivci Kremlu je stále šířena dezinterpretace historických událostí. Asi nejhloupějším lze nazvat argument, že v roce…
Česko domlouvá s Ukrajinou podobu bilaterální dohody o bezpečnostní spolupráci. Podobnou smlouvu už má, nebo…
Proruští aktivisté tvrdí, že ukrajinské síly údajně páchaly na východě Ukrajiny v letech 2014-2022 nejrůznější…