Na Facebooku se momentálně šíří příspěvek, který se tváří jak článek z webu Novinky.cz. Je v něm tvrzeno, že česká pivní značka Braník byla koupena ukrajinskou společností Obolon. Ve skutečnosti však žádný takový článek neexistuje. Značka stále patří koncernu Staropramen. Staropramen od roku 2012 vlastní severoamerická pivovarská skupina Molson Coors.

Zdá se, že příspěvek o neexistujícím obchodu vznikl jako recese po výzvě jedné ze skupin na Facebooku. Značka Braník je totiž oblíbená kvůli poměrně nízké ceně i u lidí, kteří rádi ventilují nenávist k čemukoliv ukrajinskému.

462118183 1073985750926298 5330791536690312332 n


administrator

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.