Česká fotbalová reprezentace se utkala v úterý proti Ukrajině, když po ne příliš povedeném výkonu nakonec zvítězila 3:2. Zápasu předcházel nepovedený zápas v Gruzii (prohra 4:1) nebo ne příliš povedený evropský šampionát. Hráči a někteří internetový fanoušci si nyní stěžují, že na zápase bylo až 80 % fanoušků z Ukrajiny a česká reprezentace se cítila v pražském Edenu jako na venkovním zápase. „Přece nemůžeme dopustit, aby se lístky prodaly soupeři. To radši budu hrát na prázdném stadionu, než doma pro Ukrajince,“ zlobil se například záložník Václav Černý.
Jenže čeští fanoušci nechtěli na zápas ani s výraznou slevou nebo dokonce zadarmo. „Fanoušci nad 63 let mohou navštívit zápas proti Ukrajině zdarma. FAČR se už před časem rozhodla připojit k projektu Vezmi dědu na fotbal, který spustila Slavia coby iniciativu profesora Jana Pirka. Lístek si tito fanoušci mohou vyzvednout přímo na pokladně u vchodu číslo čtyři po prokázání osobním dokladem,“ stálo na webu Fotbalové asociace před zápasem.
„Asociace na startu předprodeje zvýhodnila několik fanouškovských skupin. Jako první si vstupenku mohli pořídit držitelé permanentních vstupenek Slavie, na jejímž stadionu se zápas hrál. Navíc dostali slevu třicet procent. Padesátiprocentní slevu dostali fanoušci, kteří národní mužstvo podpořili na červnovém mistrovství Evropy. Polovinu z původní ceny zaplatily i děti do 150 centimetrů,“ konstatuje Idnes. Až následně šli lístky do běžného prodeje, kde je vykoupili lidé převážně pocházející z Ukrajiny.
„Zvýšený zájem ukrajinských fanoušků asociace očekávala. Už jenom proto, že v Česku žije početná ukrajinská menšina. Nicméně osmdesát procent nákupů vstupenek bylo uskutečněno z českých e-mailových adres. Omezit nákup vstupenek pouze na české e-maily či IP adresy nebo zvolit nějakou formu adresného ticketingu by proto nemělo výrazný efekt,“ poznamenal mluvčí Petr Šedivý.