Na Facebooku a jiných sociálních sítích se šíří text, podle kterého elektroauta nejsou schopna odolat běžným vibrací a dynamickému namáhání. „Elektroauta jsou technický nesmysl. Ty baterie nelze z rozměrových a váhových důvodů konstruovat tak, aby dlouhodobě a bez úhony vydržely vibrace a dynamické namáhání, kterému jsou při jízdě vystaveny. Sebemenší závada pak způsobí zkrat a skrz celou baterii začne procházet proud který zničí ji i nejbližší okolí. Ty stovky ampér okamžitě roztaví vše kovové a deformací desek v ostatních článcích vyvolají totální destrukci celé baterie. Elektrolyt je navíc silně žíravý a jedovatý a materiál elektrod při styku s vodou, použitou k hašení, exploduje. Takže elektromobil je v podstatě pojízdná bomba, naplněná bojovými chemickými látkami, o které nikdo neví, kdy mu vybouchne pod zadkem,“ stojí v příspěvku.
Jedná se však o nesmysl. Baterie v elektromobilech jsou konstruovány tak, aby odolaly vibracím a dynamickému namáhání při jízdě po běžných silnicích. Každý výrobce má svůj vlastní design a technologii, ale obecně jsou baterie sestaveny z mnoha malých bateriových článků, které jsou spojeny do modulů. Tyto moduly jsou pak navrženy tak, aby vydržely běžné podmínky provozu, včetně vibrací a teplotních změn. Bateriové moduly obvykle obsahují chladící jednotku, monitor teploty a často i monitor napětí, které odesílají informace do systému řízení baterie. Systém řízení baterie se poté stará o udržení optimálního prostředí pro baterie. Navíc, některé typy baterií, jako jsou LFP (fosfát lithia a železa), jsou známé svou vyšší bezpečností, menší šancí zahoření při závadě a delší životností. Výrobci elektromobilů věnují velkou pozornost konstrukci a testování baterií, aby zajistili jejich spolehlivost a bezpečnost i v náročných podmínkách.