Agentura Behavio se zaměřuje především na firemní klientelu a firmám pomáhá – na základě názoru veřejnosti – prodat jejich produkt. Zkrátka, provádí marketingový průzkum. A nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že ve svém oboru patří mezi ty nejlepší. Proto nás velice zaujal jejich „pokus na zákaznících“. Agentura udělala průzkum na dvou skupinách lidí. Jedné zaplatila nepatrnou částku, druhé ne. Výsledkem je zjištění, že ti lidé, kteří mají nějakou motivaci, tak nad otázkami více přemýšlí.
Příspěvek agentury Behavio:
„Když se Čechům zaplatí za správné odpovědi, vědí najednou o uprchlících mnohem víc.
Udělali jsme pokus. Nechali jsme 500 lidí vyplnit znalostní kvíz o migraci. Polovině jsme dopředu řekli, že za každou správnou odpověď dostane 5 Kč, ostatní nic nedostali. Ti, kteří byli finančně motivovaní, měli v kvízu více správných odpovědí.
Třeba v otázce, zda většina uprchlíků ze Sýrie odešla buď do EU, nebo do Turecka, odpověděla jen třetina lidí správně, tedy že do Turecka a okolních států. Ve skupině, které se platilo za správné odpovědi, uvedla správnou odpověď téměř polovina lidí.
Při rychlých intuitivních reakcích jsme ve vleku emocí a obrazů, které vidíme nejčastěji. Mozek ze všech informací, které má někde uloženy, vybírá jen ty, které se mu víc hodí – například k tomu aby burcoval proti ohrožení, které pociťuje. I za cenu takové malé, často i podvědomé lži.“
David Martinek je režisér a producent, nezávislý komentátor a publicista. Natáčí předně televizní dokumenty, publicistiku,…
Zdá se, že ukrajinizací Česka trpěli už komunisté. I za komunismu totiž pošta, která nesla…
Petra Rédová je jednou z aktivistek, které rády poukazují na údajný neonacismus na Ukrajině. Nedávno…
Jakýsi pamflet z e-mailu je pro některé dostatečným důkazem, že vláda se údajně rozhodla zrušit…
Asi všichni zaznamenali zprávu, že dezinformátora Pavla Zítka hledá policie. Podle dostupných informací o zadržení…
I v českém prostředí je šířena zpráva, že Rusko zabilo několik vysoce postavených důstojníků NATO na…