Na sociální síti Facebook se šíří příspěvek, který tvrdí, že řetězec Kaufland naúčtoval zákazníkům 50 Kč na povodně, aniž by se jich ptal. „Opatrně s platbami, bez vašeho souhlasu vám bude účtováno 50 Kč. Samozřejmě bez upozornění a pak si honí triko jak pomáhají,“ stojí v příspěvku, který sdílel například Jiří Černohorský.
Řetězec se však brání, že to není pravda a zaměstnanci byli poučeni se zákazníků ptát, zda touto částkou chtějí přispět. Paradoxně se navíc příspěvek začal šířit až když sbírka skončila. „Na pokladnách všech prodejen společnosti Kaufland budou moci lidé darovat finanční příspěvek ve výši 50 Kč a více. Celá částka bude v rámci veřejné sbírky České federace potravinových bank sloužit na pořízení trvanlivých potravin či čistících a hygienických produktů. Finanční sbírka bude probíhat od 19. září do 24. září 2024,“ stojí v prohlášení společnosti před sbírkou.
Během jediného týdne přispěli zákazníci obchodního řetězce Kaufland celkem 8 637 900 Kč na podporu obyvatel oblastí zasažených letošními povodněmi. Společnost Kaufland tuto částku navýšila na 10 000 000 Kč. Společnost Kaufland navíc během prvních dní po povodních v koordinaci s Krizovým štábem Moravskoslezského kraje a dalšími organizacemi také odeslala celkem 8 kamionů potravinové pomoci v hodnotě více než 6 000 000 Kč do Krnova, Bohumína, Olomouce, Opavy a do skladu potravinové banky v Dubči.