Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Monitoring

Vznikl spolek NELEŽ. Vyzývá firmy, aby neinzerovaly na dezinformačních webech

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Firmy a zadavatele reklamy vyzývá ke společenské odpovědnosti dnes představený spolek NELEŽ. Jeho cílem je pomoci inzerentům zamezit spojování svých značek s dezinformačními médii.

Snažit se přesvědčovat firmy, aby nekrmily dezinformátory ze svých reklamních rozpočtů je deklarovaný cíl spolku. Odříznutí webů šířících nenávist od těchto příjmů by mělo napomoci dezinformacím zamezit a naopak posílit důvěru v média, která pracují s informacemi profesionálně a současně zodpovědně a poctivě. Spolek přitom nehodnotí jednotlivé excesy či chyby, ale zaměřuje se na dlouhodobé a systematické fungování konkrétního média.

Spojovat svoji značku s prostředím, které vyzývá k nesnášenlivosti vůči některým skupinám lidí, je pro značku rizikové a přináší reputační riziko, upozorňuje jeden ze zakladatelů iniciativy Bob Kartous: ” Nenechat postulovat reklamu má dezinfo webech by mělo být součástí společenské odpovědnosti firem i institucí. V kampani Nelež se budeme snažit tuto ideu podporovat. Podporovat budeme ty firmy a instituce, které ji přijmou za vlastní.”

Představení spolku na kulatém stolu s novináři, 12.2.2020

Spolek NELEŽ nabízí pomoc inzerentům v přesměrování svých reklam tak, aby svými penězi, které vydávají za reklamu, neplatily weby, které manipulují a lžou. A to tak, aniž by se zmenšil mediální zásah. Sami zakladatelé Roman Číhalík, Bob Kartous, František Vrabel, Petr Vlasák, Richard Stiebitz, Ivan Manolov a Pavel Sobek označují svou aktivitu za apolitickou a vykonávanou bez nároku na honorář. S datovou analýzou pomáhá firma Semantic Visions, jejíž ředitel František Vrabel je také jedním ze zakládajících členů.

“Jsme profesionálové, kteří se dlouhodobě zabývají komunikací, pracují s daty nebo se věnují médiím, a kterým není jedno, že se tu masivně šíří dezinformace a lži,” přibližuje činnost spolku jeho předseda Roman Číhalík. “Jsme připraveni obětovat svůj volný čas a využít své odborné zkušenosti a kreativitu v boji proti záměrně šířeným dezinformacím.”

Společnosti, které se doposud přihlásily k odpovědnému zadávání reklamy, jsou například T-Mobile, Česká spořitelna, Komerční banka nebo HBO.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Petr Nutil

Žurnalista, autor knih Média, lži a příliš rychlý mozek a Jak neztratit rozum v nerozumné době, zakladatel manipulatori.cz.. Podpořte mě na Patreonu!

Recent Posts

Kam se vydalo Slovensko? Kandidát na ředitele slovenské televize se ptal, zda existují důkazy, zda je země kulatá

Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…

13 hodin ago

J. K. Rowlingová nekoupila žádný byt v Moskvě

I v českém prostředí se šíří zpráva, že známá spisovatelka J. K. Rowlingová koupila byt v Moskvě.…

20 hodin ago

„Osvobodili nás Rusové, obsadili Ukrajinci.“ Demagogie se stále šíří internetem

Příznivci Kremlu je stále šířena dezinterpretace historických událostí. Asi nejhloupějším lze nazvat argument, že v roce…

2 dny ago

Dohoda neobsahuje žádné vyslání vojáků ani vyhlášení stavu ohrožení

Česko domlouvá s Ukrajinou podobu bilaterální dohody o bezpečnostní spolupráci. Podobnou smlouvu už má, nebo…

3 dny ago

Za smrt lidí na Majdanu mohou jednotky Berkut

Proruští aktivisté tvrdí, že ukrajinské síly údajně páchaly na východě Ukrajiny v letech 2014-2022 nejrůznější…

3 dny ago

Neexistuje důkaz, že dědeček Petra Fialy František Bärtl se podílel na „Akci T4“

Premiér Petr Fiala je trnem v oku mnoha lidem. Kromě toho, že se šíří výmysly…

4 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google