Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Studie

VÝZKUM: Jak se chovají české děti na internetu?

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Kromě falešných zpráv můžeme na internetu narazit i na další nástrahy, které se mohou týkat vás i vašich dětí. Téma sexuálního obtěžování nezletilých na internetu otevírá připravovaný dokument V síti režisérů Barbory Chalupové a Víta Klusáka. Na jiná nebezpečí upozorňuje i agentura AETNA.

Podle ní téměř polovina dvanáctiletých dětí používá denně minimálně dvě sociální sítě, téměř čtvrtina z nich se na internetu baví s lidmi, které nezná osobně; a více než třetina pak posílá osobní fotografie svým „kamarádům“ na sítích. To je jen malý zlomek dat, které vyplynuly z kampaně Zelený medvěd, kterou strategicko-kreativní agentura AETNA připravila pro společnost Kaspersky. V průběhu května a června se do ní zapojilo 3 627 dětí a mladistvých.

 Chování dětí na internetu je velké téma a jen minimum rodičů skutečně tuší, co jejich ratolesti na svých telefonech, tabletech nebo noteboocích skutečně dělají. Proto jsme celý kvíz pojali tak, abychom rodičům dali k dispozici odpovědi svých dětí a zároveň je pomocí e-mailů dále informovali o reálných hrozbách u jednotlivých odpovědí – ať už jde o využívání sociálních sítí, sdílení hesel či fotografií nebo velkou oblast kyberšikany či stalkingu,“ vysvětluje Marek Elznic, account manager agentury AETNA, která během jara pro Kaspersky kampaň navrhla a realizovala.

Že je bezpečnost dětí na internetu velké téma, dokazují ostatně i čísla. Ze 147 413 uživatelů na facebooku (kampaň cílila primárně na rodiče devíti až jedenáctiletých dětí), jich hned 7 929 zareagovalo na některý z příspěvků, případně rovnou prokliklo na samotný web. Ten během necelých dvou měsíců navštívilo 15 211 unikátních uživatelů a 3 627 dětí prošlo celým kvízem. Konkrétní odpovědi a infografiku si můžete prohlédnout na webových stránkách projektu: https://www.zelenymedved.cz/#vysledky.

Česká podoba kampaně Zelený medvěd byla inspirována animovanou knihou Kasper, Sky and the Green Bear, kterou na začátku roku vydala nizozemská autorka Marlies Slegers.

Strategicko-kreativní agentura AETNA byla založena v listopadu 1992 současným majitelem firmy Pavlem Doležalem. Soustředí se na přípravu dlouhodobých komunikačních konceptů, brand identit a strategické řízení značek. Se sídlem v Brně, 28 zaměstnanci a ročním obratem okolo 100 milionů korun patří mezi největší mimopražské agentury působící na českém trhu.

Infografika v plném rozlišení.

 

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Agentura AETNA

Share
Published by
Agentura AETNA

Recent Posts

Za smrt lidí na Majdanu mohou jednotky Berkut

Proruští aktivisté tvrdí, že ukrajinské síly údajně páchaly na východě Ukrajiny v letech 2014-2022 nejrůznější…

4 hodiny ago

Neexistuje důkaz, že dědeček Petra Fialy František Bärtl se podílel na „Akci T4“

Premiér Petr Fiala je trnem v oku mnoha lidem. Kromě toho, že se šíří výmysly…

22 hodin ago

Ne, ani tisíckrát opakované sdílení smyšleného citátu Trumpa z něj neudělá skutečný citát

Na Facebooku se momentálně opět šíří údajný citát, ve kterém Trump vyzdvihuje sílu Ruska. Například…

1 dnem ago

Manipulace Davida Martinka ohledně smlouvy DCA

David Martinek je režisér a producent, nezávislý komentátor a publicista. Natáčí předně televizní dokumenty, publicistiku,…

2 dny ago

Česká pošta mění uniformy, prokremelští aktivisté to okamžitě spojují s Ukrajinou

Zdá se, že ukrajinizací Česka trpěli už komunisté. I za komunismu totiž pošta, která nesla…

3 dny ago

Ukrajinští neonacisté Rédové vadí, slovenští ne

Petra Rédová je jednou z aktivistek, které rády poukazují na údajný neonacismus na Ukrajině. Nedávno…

3 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google