Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Lidé

Vlastenci nevědí, jak vypadá česká trikolóra, na demonstraci však vlála i svatojiřská stuha

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Mrzení mezi účastníky a organizátory protivládních demonstrací vyvolal fakt, že média už o akcích informují zcela správně jako o proruských. Na demonstracích totiž neustále zní podpora Ruska a hanění podpory Ukrajiny. Organizátor Ladislav Vrábel navíc natočil několik videí kde podporuje Rusko a utekl také z rozhovoru na Seznam Zprávách, když se ho reportérka ptala, zda souhlasí s tím, že ruská armáda na ukrajinském území vraždí.

Mrzení teď navíc mezi účastníky vyvolalo to, že média informovala, že v čele čtvrteční demonstrace šly ženy, které měly na sobě kulichy v barvách ruské trikolóry. Ženy se na přímý dotaz bránily, že může jít také o slovenskou trikolóru. Jiní však tvrdí, že na tom nezáleží a obchody kulichy prodávají jako kulichy v barvách české trikolóry. Dokazuje to jen fakt, že lidé označující se vlastenci nevědí jak vypadá česká trikolóra. Ta jednoznačně totiž obsahuje červenou barvu uprostřed. S červenou vespod je mj. trikolórou Ruska. Jde o posloupnost barev, přičemž modrá v České má nejmenší význam.

U této příležitosti je také nutné napsat, že v čele průvodu šel například muž, který k české vlajce měl připnutou tzv. svatojiřskou stuhu. Na jaře 2014 se svatojiřská stužka pro svůj proruský význam stala symbolem proruské opozice proti hnutí Euromajdan na východě a jihu Ukrajiny a separatisté na Ukrajině stužku nosí jakožto symbol sounáležitosti s Ruskem.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Jan Cemper

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.

Recent Posts

Ne, Ukrajinka nevyhrála mistrovství světa v sexu

Prokremelští aktivisté se snaží vytvořit obraz Ukrajiny jako dekadentní země bez morálních zábran. V tomto…

4 hodiny ago

Litevský chlapec jako oběť české munice? Trikolora se za nesmysl neomluvila

Jak už jsme psali, sociální sítě v Česku zaplavila fotografie posmutnělé chlapecké tváře provázené popiskem:…

21 hodin ago

Za socialismu prý bylo všechno lepší. I popelnice

Starší generace často nejen na sociálních sítích vzpomíná, co prý vše bylo za komunismu lepší.…

1 dnem ago

Rajchl dává za příklad Rumunsko, to se však euro chystá přijmout

Předseda PRO Jindřich Rajchl se netají, že je odpůrcem toho, aby Česká republika přijala měnu…

2 dny ago

Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací, varují zpravodajci a experti

„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…

3 dny ago

Kam se vydalo Slovensko? Kandidát na ředitele slovenské televize se ptal, zda existují důkazy, zda je země kulatá

Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…

4 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google