Jiří Kůs ve své přednášce popisuje psychologické aspekty manipulace v reklamě či v propagandě a jejich změnu s vývojem nových technologií.
Ovlivnitelnost postoje a chování člověka zkoumá sociální psychologie už od 50. let 20. století. Vznikla řada teorií a byly identifikovány různé typy manipulativní komunikace. S nástupem digitálních technologií a internetu ale vznikl zcela nový rámec pro jejich použití. Šíření informace a dezinformace nikdy v historii nebylo tak rychlé, snadné a efektivní jako je nyní.
Lektor je podnikatel, psycholog a sociolog. Je předsedou Asociace nanotechnologického průmyslu ČR, propagátorem nanotechnologií a také konceptu třetí průmyslové revoluce. Přednáška se konala v rámci cyklu Na frontách informační války, pořádaného Filozofickou fakultou UK.
Přednáška byla zanamenána 26. 2. 2020, v hlavní budově FF UK v Praze
„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…
Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…
I v českém prostředí se šíří zpráva, že známá spisovatelka J. K. Rowlingová koupila byt v Moskvě.…
Příznivci Kremlu je stále šířena dezinterpretace historických událostí. Asi nejhloupějším lze nazvat argument, že v roce…
Česko domlouvá s Ukrajinou podobu bilaterální dohody o bezpečnostní spolupráci. Podobnou smlouvu už má, nebo…
Proruští aktivisté tvrdí, že ukrajinské síly údajně páchaly na východě Ukrajiny v letech 2014-2022 nejrůznější…