Jiří Kůs ve své přednášce popisuje psychologické aspekty manipulace v reklamě či v propagandě a jejich změnu s vývojem nových technologií.
Ovlivnitelnost postoje a chování člověka zkoumá sociální psychologie už od 50. let 20. století. Vznikla řada teorií a byly identifikovány různé typy manipulativní komunikace. S nástupem digitálních technologií a internetu ale vznikl zcela nový rámec pro jejich použití. Šíření informace a dezinformace nikdy v historii nebylo tak rychlé, snadné a efektivní jako je nyní.
Lektor je podnikatel, psycholog a sociolog. Je předsedou Asociace nanotechnologického průmyslu ČR, propagátorem nanotechnologií a také konceptu třetí průmyslové revoluce. Přednáška se konala v rámci cyklu Na frontách informační války, pořádaného Filozofickou fakultou UK.
Přednáška byla zanamenána 26. 2. 2020, v hlavní budově FF UK v Praze
Jak už jsme psali, sociální sítě v Česku zaplavila fotografie posmutnělé chlapecké tváře provázené popiskem: Zabila…
Starší generace často nejen na sociálních sítích vzpomíná, co prý vše bylo za komunismu lepší.…
Předseda PRO Jindřich Rajchl se netají, že je odpůrcem toho, aby Česká republika přijala měnu…
„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…
Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…
I v českém prostředí se šíří zpráva, že známá spisovatelka J. K. Rowlingová koupila byt v Moskvě.…