Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Komentář

Jakou hodnotu má lidský život?

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

V roce 2011 úřady ve Spojených státech vypočítaly cenu jednoho lidského života. Podle jejich výpočtů může mít v USA hodnotu až devět milionů dolarů. Naštěstí však žijeme v Evropě, kde po zkušenostech s holocaustem a totalitou je odmítáno hodnotu lidského života jakkoliv vypočítávat. Hodnota života a zdraví je nezměřitelná a je tomu jedině dobře.

Zvláště důležité je to v dnešní situaci. Někdo tvrdí, že případný lockdown by zničil ekonomiku. Lockdown a současná protikoronavirová opatření mají jinou, důležitější roli, a to právě chránit naše životy. Je to jednoduché. Už teď je jasné, že většina české společnosti se koronavirem promoří. Možná už v letošní virové sezoně. Účelem opatření je ono promoření „roztáhnout“ do co nejširšího časového úseku. Tím dáváme čas zdravotníkům, aby situaci zvládli. Statistiky ukazují, že smrtnost lidí nakažených koronavirem SARS-CoV-2 je někde okolo 0,8 %. Naštěstí se však bavíme o lidech, o kterých se ví, že jsou nakažení. V reálu se kolem nás takových lidí pohybuje možná dvojnásobně, možná třínásobně více. Skutečná smrtnost je tedy mezi 0,2-0,4 %. Chřipka mimochodem má smrtnost 0,05-0,1%. Co to tedy znamená? Že pokud se do konce jara nakazí řekněme 6 milionů lidí, zemře na koronavirus 12-24 tisíc lidí. Ale za předpokladu, že zdravotnictví nápor pacientů zvládne. Pokud ho nezvládne, smrtnost se zvýší. Zvýší se i počet lidí, kteří budou umírat na jiné zdravotní problémy. Suma sumárum, lockdown je v krajní možnosti potřeba. Nikdo nechce situaci jako byla v Itálii. A úmyslně říkám na koronavirus a ne s koronavirem. Koronavirus prokazatelně zapříčiňuje většinu úmrtí nakažených a zkracuje život.

Obávám se, že nám chybí osobnost typu Winstona Churchilla. Osobnost ochotná předstoupit před davy a sdělit nepříjemnou pravdu, že pro příští měsíce nás čekají jen krev, pot a slzy. A že nezbývá, než tímto temným obdobím projít a snažit se o co nejmenší ztráty.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Jan Cemper

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.

Recent Posts

Neexistuje důkaz, že dědeček Petra Fialy František Bärtl se podílel na „Akci T4“

Premiér Petr Fiala je trnem v oku mnoha lidem. Kromě toho, že se šíří výmysly…

9 hodin ago

Ne, ani tisíckrát opakované sdílení smyšleného citátu Trumpa z něj neudělá skutečný citát

Na Facebooku se momentálně opět šíří údajný citát, ve kterém Trump vyzdvihuje sílu Ruska. Například…

13 hodin ago

Manipulace Davida Martinka ohledně smlouvy DCA

David Martinek je režisér a producent, nezávislý komentátor a publicista. Natáčí předně televizní dokumenty, publicistiku,…

2 dny ago

Česká pošta mění uniformy, prokremelští aktivisté to okamžitě spojují s Ukrajinou

Zdá se, že ukrajinizací Česka trpěli už komunisté. I za komunismu totiž pošta, která nesla…

2 dny ago

Ukrajinští neonacisté Rédové vadí, slovenští ne

Petra Rédová je jednou z aktivistek, které rády poukazují na údajný neonacismus na Ukrajině. Nedávno…

3 dny ago

Opět se šíří lež, že bude rušen svátek 8. května

Jakýsi pamflet z e-mailu je pro některé dostatečným důkazem, že vláda se údajně rozhodla zrušit…

3 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google