Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Politika

Babiš nechce, aby Evropská komise rozhodovala o čerpání peněz fondů. Stěžovat si může na vlastní ministryně

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Na startu kampaně do eurovoleb se premiér a šéf ANO Andrej Babiš rozčiloval, že Evropa určuje, jak členské státy mají čerpat peníze z evropských fondů. „Odmítáme, aby nám Evropská komise diktovala, jaké peníze máme čerpat. My chceme rozhodovat, kam ty peníze půjdou. Nebudou nám oni diktovat nějaké programy, workshopy, analýzy. My potřebujeme peníze na investice do mateřských škol, na nemocnice, dálnice, rychlovlaky,“ postěžoval si Babiš.

Pokud ovšem Babiš není spokojen se strukturou čerpaných peněz, ten na koho by si měl stěžovat jsou především jeho ministryně. Dohoda o partnerství je základní zastřešující dokument pro čerpání finančních prostředků z Evropských strukturálních a investičních fondů a je skutečně dohodou. Za Českou republiku ji vyjednává Ministerstvo pro místní rozvoj. V době vzniku dohody byla ministryní současná eurokomisařka Věra Jourová (ANO), následně dlouho Karla Šlechtová (tč. ANO) a nyní Klára Dostálová (ANO).

„Pod vedením MMR byla Dohoda o partnerství připravována v rámci širokého partnerství, které zahrnovalo zástupce Evropské komise, ostatních resortů, regionálních i místních samospráv, zaměstnavatelských i zaměstnaneckých svazů, neziskového sektoru, akademické sféry a mnohé další. Dohoda o partnerství je tedy dokument založený na široké shodě všech zainteresovaných aktérů v České republice. Právě na tento aspekt kladlo MMR během celé doby přípravy maximální důraz. Cílem MMR bylo zpracování klíčového strategického dokumentu v takové podobě, s kterou se budou identifikovat všichni zapojení partneři v České republice. Dohoda o partnerství byla definitivně schválena Evropskou komisí dne 26. srpna 2014, čímž byl ukončen téměř tříletý proces tvorby a vyjednávání tohoto dokumentu,“ chlubí se stránka, kterou zřizuje Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky. Dohoda byla zatím čtyřikrát aktualizována a má trvat do roku 2020.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Jan Cemper

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.

Recent Posts

Manipulace Davida Martinka ohledně smlouvy DCA

David Martinek je režisér a producent, nezávislý komentátor a publicista. Natáčí předně televizní dokumenty, publicistiku,…

22 hodin ago

Česká pošta mění uniformy, prokremelští aktivisté to okamžitě spojují s Ukrajinou

Zdá se, že ukrajinizací Česka trpěli už komunisté. I za komunismu totiž pošta, která nesla…

1 dnem ago

Ukrajinští neonacisté Rédové vadí, slovenští ne

Petra Rédová je jednou z aktivistek, které rády poukazují na údajný neonacismus na Ukrajině. Nedávno…

2 dny ago

Opět se šíří lež, že bude rušen svátek 8. května

Jakýsi pamflet z e-mailu je pro některé dostatečným důkazem, že vláda se údajně rozhodla zrušit…

3 dny ago

Za co všechno může být souzen Pavel Zítko?

Asi všichni zaznamenali zprávu, že dezinformátora Pavla Zítka hledá policie. Podle dostupných informací o zadržení…

3 dny ago

Polský generál Adam Marczak byl prý zabit na Ukrajině. Nic takového se nastalo

I v českém prostředí je šířena zpráva, že Rusko zabilo několik vysoce postavených důstojníků NATO na…

4 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google