Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Monitoring

Zuzana Čaputová a nevýhra Institutu Václava Klause

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Institut Václava Klause se 1. dubna 2019 kriticky vyjádřil ke zvolení Zuzany Čaputové slovenskou prezidentkou.

IVK zpochybňuje její schopnosti mimo jiné těmito slovy:

„Zuzana Čaputová, nová prezidentka Slovenské republiky, má jedinou známou přednost a výhodu, kromě toho, že je žena – dosud nic nevykonala, nikdo jí nezná, a tak o ní nelze nic říci. Ani v dobrém, ani ve špatném. Účast v údajném sporu o skládku v Pezinku je marginální komunální příběh, který nepřesáhl hranice jejího bydliště. Pak prý ještě sbírala podpisy pro zrušení Mečiarovy dávné amnestie. Vskutku skromňoučká kvalifikace pro nejvyšší politiku, a to hned pro její absolutní vrchol.

Vše ostatní, co říkala a dělala po vstupu do předvolební kampaně, je čistý marketing. Její slova, sliby a priority nelze ničím verifikovat, její dosavadní životní dráha a skutky nemohou být žádným vodítkem. Její zvolení je smutným vysvědčením zoufalosti slovenské politiky a stavu tamější demokracie – vyhrává anonym. Rozhoduje pohlaví, vlasy, šaty, prázdná slova a fráze – „slušnost, spojit národ a boj proti zlu“. Tak málo stačí pro dosažení vrcholu. Přitom zdravý rozum člověku říká, že funkcí hlavy státu by kariéra politika měla končit, nikoliv začínat, že do funkce prvního občana by měl být kandidát kvalifikován svým dosavadním životem a zásluhami o stát a národ, nikoliv být jako „no-name“ vytažen z klobouku.“

 

V listopadu roku 2016 ovšem stejnému institutu nevadila naprostá politická nezkušenost Donalda Trumpa, tehdy ale podle IVK(b) vyhrál zdravý rozum:

„Výsledek amerických prezidentských voleb vítáme. Jsme přesvědčeni, že je to dobře pro Ameriku, pro Evropu a celý Západ, i pro Českou republiku. Je to dobře pro celý svět. Troufáme si říci, že v amerických prezidentských volbách zvítězil i Institut Václava Klause a jsme na to pyšní. 

Americké prezidentské volby vyhráli normální, obyčejní, zdravý rozum používající lidé. Vyhráli nad politickými elitami, vyhráli nad politickým establishmentem, vyhráli nad manipulací jednotné mediální fronty, vyhráli nad nejvlivnějšími a nejmocnějšími zájmovými skupinami. 

Věříme, že to včerejškem nekončí. Po revolučním efektu brexitu a po neméně revolučním vítězství Donalda Trumpa očekáváme řetězovou reakci v evropských zemích. Evropa tyto dva impulsy potřebovala. Dělejme každý z nás všechno pro to, aby nezůstalo jen u nich.“

 

Václav Klaus a jeho institut tak pouze dokazují, že jim nejde o zásady, ale pouze o naprosto falešnou a manipulativní argumentaci bez jakékoli vztahu k pravdě (logicky není divu, že Klaus a spol. pravdu zesměšňují). Publikované výroky slouží pouze k okamžitému oportunnímu účelu, aby byly, pokud se to hodí, při nejbližší příležitosti nahrazeny svým pravým opakem. V tom se Klaus a IVK(b) zcela shodují s  Milošem Zemanem.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Miloš Kadlec

Recent Posts

Dohoda neobsahuje žádné vyslání vojáků ani vyhlášení stavu ohrožení

Česko domlouvá s Ukrajinou podobu bilaterální dohody o bezpečnostní spolupráci. Podobnou smlouvu už má, nebo…

6 hodin ago

Za smrt lidí na Majdanu mohou jednotky Berkut

Proruští aktivisté tvrdí, že ukrajinské síly údajně páchaly na východě Ukrajiny v letech 2014-2022 nejrůznější…

11 hodin ago

Neexistuje důkaz, že dědeček Petra Fialy František Bärtl se podílel na „Akci T4“

Premiér Petr Fiala je trnem v oku mnoha lidem. Kromě toho, že se šíří výmysly…

1 dnem ago

Ne, ani tisíckrát opakované sdílení smyšleného citátu Trumpa z něj neudělá skutečný citát

Na Facebooku se momentálně opět šíří údajný citát, ve kterém Trump vyzdvihuje sílu Ruska. Například…

1 dnem ago

Manipulace Davida Martinka ohledně smlouvy DCA

David Martinek je režisér a producent, nezávislý komentátor a publicista. Natáčí předně televizní dokumenty, publicistiku,…

2 dny ago

Česká pošta mění uniformy, prokremelští aktivisté to okamžitě spojují s Ukrajinou

Zdá se, že ukrajinizací Česka trpěli už komunisté. I za komunismu totiž pošta, která nesla…

3 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google