Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: HoaxHumorMonitoring

Příběh hoaxu o podzemních garážích na místo sochy maršála Koněva a zdroje Miloše Zemana

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

V rámci „kauzy“ ohledně sochy maršála Koněva se v dezinformačních médiích objevoval hoax o tom, že na místo památníku mají být podzemní garáže. Tuto nesmyslnou teorii postupně zveřejnil web Parlamentní listy, Aeronet nebo třeba Ondřej Höppner. V pořadu Týden s prezidentem pak dezinformaci zopakoval i Miloš Zeman s tím, že fámu „zaregistroval“.

Zpravodajský web Lidovky.cz zmonitoroval, jak se věci mají ve skutečnosti. „Úvahy o vybudování parkovacích prostor pod náměstím, na kterém stojí Koněvova socha, sahají už zhruba do půli devadesátých let. Reálné obrysy ale projekt dostal až o dekádu později. Okolo roku 2005, kdy šestku vedl budoucí ministr životního prostředí v Nečasově vládě Tomáš Chalupa z ODS, začala radnice uvažovat o stavbě velkokapacitních garážových komplexů, celkem chtělo vedení Prahy 6 provozovat zhruba 2000 parkovacích míst. Jedna varianta byly garáže pod Dejvickou ulicí, další pod prostranstvím před hotelem International a třetí právě pod náměstím Interbrigády. Celá vize nakonec spadla pod stůl po nových volbách,“ píší Lidovky.cz. Podle zjištění zpravodajského webu se varianta garáží pod Dejvickou ulicí opět vrací do hledáčku vedení městské části. Pro tento záměr byla už zřízena i pracovní skupina. Varianta parkovacích míst pod náměstím Interbrigády je ale dle zdrojů serveru Lidovky.cz definitivně u ledu.

Podle mluvčího Prahy 6 Ondřeje Šrámka se na projekt někdo rozpomněl a rozhodl se použít ho v současné kauze proti Praze 6. „Takhle vypadají fake news. Když se do jednoho terče, v tomto případě starostu Koláře, pustí padesát střelců od Jiřího Ovčáčka, přes Jaroslava Foldynu až po ministry ruské vlády, tak se tlaku velmi špatně čelí,“ řekl Šrámek.

Legraci si z hoaxu udělal OMGzine. „Protože BIS jsou čučkaři, opírá prezident Zeman svá tvrzení o jednu paní, co něco slyšela, když nakupovala v krámě,“ poznamenává web.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Jan Cemper

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.

Recent Posts

Ne, Ukrajinka nevyhrála mistrovství světa v sexu

Prokremelští aktivisté se snaží vytvořit obraz Ukrajiny jako dekadentní země bez morálních zábran. V tomto…

17 hodin ago

Litevský chlapec jako oběť české munice? Trikolora se za nesmysl neomluvila

Jak už jsme psali, sociální sítě v Česku zaplavila fotografie posmutnělé chlapecké tváře provázené popiskem:…

1 dnem ago

Za socialismu prý bylo všechno lepší. I popelnice

Starší generace často nejen na sociálních sítích vzpomíná, co prý vše bylo za komunismu lepší.…

2 dny ago

Rajchl dává za příklad Rumunsko, to se však euro chystá přijmout

Předseda PRO Jindřich Rajchl se netají, že je odpůrcem toho, aby Česká republika přijala měnu…

3 dny ago

Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací, varují zpravodajci a experti

„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…

4 dny ago

Kam se vydalo Slovensko? Kandidát na ředitele slovenské televize se ptal, zda existují důkazy, zda je země kulatá

Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…

4 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google