Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Činnost

Manipulátoři.cz mají nový web a chystají rozšíření

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Jeden z nejvlivnějších českých fact checkingových webů Manipulátoři.cz do roku 2020 vstupuje s novým webem. Rozšiřují se také jeho aktivity. 

Fact checkingový web Manipulátoři.cz založený v roce 2015 Petrem Nutilem a Ondřejem Férem spouští nový, přehlednější a výkonnější web, současně se chystá na významné rozšíření dosavadních aktivit. 

“Ve srovnání s rokem 2018 se loni návštěvnost Manipulátorů zvýšila o pětadvacet procent a dosáhla zhruba jednoho a půl milionu unikátních návštěvníků. Občas bohužel docházelo k tomu, že nápor čtenářů působil výpadky webu, což nás přimělo nejen zmodernizovat zázemí, ale také připravit kompletně novou, modernější a přehlednější podobu webu,” říká Jan Cemper, šéfredaktor Manipulátoři.cz. 

Na novou podobu webu přispěla společnost T-Mobile grantovým programem T-Mobile pomáháme. “Chceme, aby nový web byl atraktivnější jak pro mladé lidi, tak věříme, že se na něm budou orientovat více senioři. Například komentáře nebo humor budou mít svou část a prim bude hrát na novém webu monitoring hoaxů, monitoring dezinformační scény, či vzdělávání v mediální gramotnosti,” dodává Jan Cemper. 

Nový web není jedinou letošní změnou v projektu Manipulátoři.cz. Petr Nutil, který je autorem mimořádně úspěšné knihy Média, lži a příliš rychlý mozek, připravuje k vydání další publikaci. 

“S tím souvisí i to, že se v roce 2020 zvýší počet přednášek a veřejných vystoupení, kterých se budeme účastnit nebo je přímo pořádat,” říká Petr Nutil. 

Manipulátoři.cz jsou aktuálně financováni zejména prostřednictvím darů, v roce 2020 se ale zaměří na rozšíření financování, které umožní jak vytváření speciálních online projektů věnovaných různým tématům, tak také například vydání výboru nejzajímavějších textů v tištěné podobě. 

“Budeme oslovovat například významné společnosti, které stejně jako my vnímají nutnost přispívat ke kultivaci toho, co se objevuje ve veřejném prostoru. Pro firmy se totiž dezinformace stávají stejně velkým problémem jako pro veřejnou sféru,” říká Ondřej Fér, který se nově ujímá role publishera webu Manipulátoři.cz. 

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
redakce

Tým manipulatori.cz

Recent Posts

Rajchl dává za příklad Rumunsko, to se však euro chystá přijmout

Předseda PRO Jindřich Rajchl se netají, že je odpůrcem toho, aby Česká republika přijala měnu…

20 hodin ago

Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací, varují zpravodajci a experti

„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…

2 dny ago

Kam se vydalo Slovensko? Kandidát na ředitele slovenské televize se ptal, zda existují důkazy, zda je země kulatá

Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…

3 dny ago

J. K. Rowlingová nekoupila žádný byt v Moskvě

I v českém prostředí se šíří zpráva, že známá spisovatelka J. K. Rowlingová koupila byt v Moskvě.…

3 dny ago

„Osvobodili nás Rusové, obsadili Ukrajinci.“ Demagogie se stále šíří internetem

Příznivci Kremlu je stále šířena dezinterpretace historických událostí. Asi nejhloupějším lze nazvat argument, že v roce…

4 dny ago

Dohoda neobsahuje žádné vyslání vojáků ani vyhlášení stavu ohrožení

Česko domlouvá s Ukrajinou podobu bilaterální dohody o bezpečnostní spolupráci. Podobnou smlouvu už má, nebo…

5 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google