Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Categories: Hoax

MANIPULACE: Nejvyšší procento žen ve vedení firem je tam, kde je nejslabší feministické hnutí

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Evu Hrindovou asi netřeba představovat. Facebook v minulosti definitivně smazal stránku Naštvané matky, kterou sledovalo přes 40 tisíc uživatelů této sociální sítě. Následně smazal i nově založenou stránku Angry Mothers. Důvod? Časté dezinformace a nenávistný obsah. A tak Eva Hrindová založila novou stránku na Facebooku, ta nese název Antifeministická úderka. Problém je v tom, že obsah se nemění. I tam šíří dezinformace.

Typickým příkladem je příspěvek z 11. března. Stránka publikovala příspěvek s komentářem: „Kde je nejvyšší procento žen ve vedení firem? Tam, kde je nejslabší feministické hnutí.“ Stránka Hrindové skutečně přikládá statistiku Eurostatu. Z té by opravdu vycházelo, že největší počet managerek je v Lotyšsku, Bulharsku či Estonsku, kde feministické hnutí není příliš velké. Kde je tedy problém?

Zpráva mluví o „manažerkách“. Manager je i například Office manager (de facto sekretářka), Facility manager (údržba), Payroll (účetní) apod. Být manager se nerovná být ve vedení společnosti. Vedení společnosti má označení Board members (představenstvo). No a zde už statistiky vypadají úplně jinak. Nejvíce žen ve vedení společností je ve Francii (44 %), Itálii (36 %), Švédsku (36 %), Finsku (35 %) a Německu (34 %). Na opačném konci se nachází Estonsko, Řecko, Malta, Kypr, Litva, Rumunsko, Lucembursko a bohužel i Česká republika. Průměrně se na vedení společností v EU podílí 27 % žen, v České republice to je jen 14 %.

Pro Evu Hrindovou bohužel bude asi platit pořekadlo: „Starého psa novým kouskům nenaučíš.“

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Jan Cemper

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.

Recent Posts

Ne, Ukrajinka nevyhrála mistrovství světa v sexu

Prokremelští aktivisté se snaží vytvořit obraz Ukrajiny jako dekadentní země bez morálních zábran. V tomto…

3 hodiny ago

Litevský chlapec jako oběť české munice? Trikolora se za nesmysl neomluvila

Jak už jsme psali, sociální sítě v Česku zaplavila fotografie posmutnělé chlapecké tváře provázené popiskem:…

20 hodin ago

Za socialismu prý bylo všechno lepší. I popelnice

Starší generace často nejen na sociálních sítích vzpomíná, co prý vše bylo za komunismu lepší.…

1 dnem ago

Rajchl dává za příklad Rumunsko, to se však euro chystá přijmout

Předseda PRO Jindřich Rajchl se netají, že je odpůrcem toho, aby Česká republika přijala měnu…

2 dny ago

Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací, varují zpravodajci a experti

„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…

3 dny ago

Kam se vydalo Slovensko? Kandidát na ředitele slovenské televize se ptal, zda existují důkazy, zda je země kulatá

Na Slovensku se dějí věci. Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal…

4 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google