Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Jindřich Rajchl je pobouřen, že nejsme ve válečném stavu

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google

Více než 10 tisíc sdílení má na Facebooku odpověď Úřadu vlády České republiky, ve které ředitel odboru Jan Večera Jindřichu Rajchlovi potvrzuje, že Česká republika není ve válečném stavu. Přitom právě tato skupina lidí měsíce před prezidentskými volbami strašila chystanou válkou.

Rajchl je pobouřen tím, že vyjádření předsedy vlády o tom, že „jsme ve válce“ označil ředitel úřadu jako metaforické vyjádření. To, že Ruská federace proti nám vede hybridní válku, se ví už delší dobu. Například největší kybernetický útok na české zdravotnické zařízení v historii má ruskou stopu. Vyplývá to z policejního usnesení. Podobně tomu bylo i při jiných útocích na české nemocnice.

„Když na jaře 2014 neoznačení ruští vojáci obsadili ukrajinský Krym a zapojili se do bojů na východní Ukrajině, svět s úžasem sledoval nejen bezostyšné lhaní ruských představitelů, ale také řadu aktivit, které bojové operace doprovázely. K těm patřily např. kybernetické útoky na ukrajinské cíle, ale také využívání ruských státních médií i zdánlivě nezávislých kanálů k dezinformování o tom, co se vlastně stalo. Pro tuto kombinaci otevřených i skrytých metod se brzy vžilo označení hybridní válka, jež oficiálně posvětil i summit NATO v září 2014. Postupně však došlo k zásadnímu významovému posunu. Z původního chápání hybridní války jako konfliktu vedeného neoznačenými vojáky a milicemi na Ukrajině se časem stala hodnotová a vlivová konfrontace mezi Ruskem a Západem, při které se vůbec střílet nemusí. Hybridní válka v tomto novém chápání získala hlavně podobu dezinformací, hackerských operací a působení ruských agentů i jejich pomahačů. Z Ukrajiny se přesunula přímo do Česka,“ píše Ústav mezinárodních vztahů.

Pokud Petr Fiala používá vyjádření, že Česká republika je ve válce, jedná se o nepřesné vyjádření. Česká republika je terčem ruských hybridně-válečných a teroristických operací (např. ve Vrběticích) a to vše snáší, aby neohrozila světový mír. Jediné, co může dělat je, podporovat Ukrajinu, aby udržela Rusko daleko od našich hranic a tak se nezvyšovalo riziko eskalace napětí i na vojenské úrovni.

Za tuto reklamu odpovídá společnost Google
Jan Cemper

Jsem šéfredaktor projektu. Narodil jsem se a žiji v Kolíně. Ve svém mládí jsem se angažoval v radikálním levicovém hnutí, což považuji za velkou osobní chybu. Mnoho lidí proto nechápe, proč najednou ověřuji faktické informace. Má odpověď je "právě proto". Válka na Ukrajině a následná islamofobní vlna mi pomohla si uvědomit, že spousta věcí na internetu není pravda. Vím, jak se dezinformace šíří i kdo je vytváří. Znám cílovou skupinu, na kterou jsou dezinformace zaměřeny. Těmito lidmi neopovrhuji a ani si nemyslím, že jsou nesvéprávní jedinci, kterým musíme vše vysvětlovat. Na stranu druhou zásadně odmítám, aby lež byla nazývána jiným názorem.

Recent Posts

Nikdo nepopírá, že AZOV byl neonacistický. Už dávno ovšem není

Poslanec Jaroslav Foldyna se nechal slyšet, že prý dezinformace je v tomto případě nepohodlná pravda.…

3 hodiny ago

Ne, Ukrajinka nevyhrála mistrovství světa v sexu

Prokremelští aktivisté se snaží vytvořit obraz Ukrajiny jako dekadentní země bez morálních zábran. V tomto…

1 dnem ago

Litevský chlapec jako oběť české munice? Trikolora se za nesmysl neomluvila

Jak už jsme psali, sociální sítě v Česku zaplavila fotografie posmutnělé chlapecké tváře provázené popiskem:…

2 dny ago

Za socialismu prý bylo všechno lepší. I popelnice

Starší generace často nejen na sociálních sítích vzpomíná, co prý vše bylo za komunismu lepší.…

2 dny ago

Rajchl dává za příklad Rumunsko, to se však euro chystá přijmout

Předseda PRO Jindřich Rajchl se netají, že je odpůrcem toho, aby Česká republika přijala měnu…

3 dny ago

Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací, varují zpravodajci a experti

„Rusko vydává nejméně 1,5 miliardy USD na šíření falešných zpráv a dezinformací o Ukrajině, volbách,…

4 dny ago
Za tuto reklamu odpovídá společnost Google